Черният петък предлага много възможности за търсещите изгодни сделки, но има едно място, където, според експертите, в никакъв случай не трябва да пазарувате – шофьорското място на колата ви.

Една трета от американците, които пазаруват през мобилни устройства, казват, че са го правили и докато шофират, според ново проучване на Root Insurance. Сред тях 83% са пазарували по време на празничния сезон.

В проучването на Root от началото на ноември са се включили над 2 000 души.

По-общо погледнато, около 2% от всички шофьори и 4.5% от шофьорите на възраст между 16 и 24 г. се занимават с с мобилните си устройства, докато са на пътя, според говорител на Института по пътна безопасност на САЩ.

Това включва най-различни задачи, като писане на съобщения, смяна на музиката или онлайн пазаруване.

Шофьорите може да изпитат неотложна нужда да пазаруват, докато са на пътя, страхувайки се да не изпуснат най-добрите сделки, казва експертът по потребителски спестявания Андреа Уорок.

Освен "светкавичните сделки," приложенията на различните търговци може да изпращат известия, с които да информират купувачите кога цените са паднали или пък когато има неочаквани разпродажби.

Всеки миг, в който шофьорите се разсейват, обаче увеличава вероятността от индидент на пътя, казва Джо Платенбърг, директор на Root Insurance. Макар че идеята да се пазарува зад волана никога не е добра, това поведение е особено рисково по време на празниците.

По празниците има повече коли на пътя, а зимното време може да се отрази на пътните условия.

Декември пък е особено опасен месец за пътни произшествия с участието на пешеходци, което се дължи на факта, че потребителите пазаруват повече във връзка с празниците.