Огромен недовършен круизен кораб вероятно ще бъде продаден за скрап, след като производителят му обяви фалит, а никой не иска да купи плавателния съд, информира Insider, позовавайки се на изданието An Bord.

Правят се опит за продажба на част от оборудването и двигателите на Global Dream II, според синдика Кристоф Морген от Brinkmann & Partner.

След това полузавършеният корпус на кораба ще бъде продаден за скрап, според Морген.

Говорител на Brinkmann & Partner е потвърдил пред Insider, че компоненти от плавателния съд и незавършеният корпус се продават.

Германската корабостроителна компания MV Werften, която строеше плавателния съд, е собственост на холдинговата компания Genting Hong Kong. И двете подадоха заявления за фалит през януари. Корабостроителят изграждаше плавателния съд за Dream Cruises, една от трите круизни компании, притежавани от Genting.

Global Dream, друг плавателен съд от същата серия, също остава недовършен. Той се намира в корабостроителницата на MV Werften във Висмар, Германия, информира An Bord. По-рано този месец тя бе продадена на производител на военноморски плавателни съдове, който планира да строи военни кораби, в това число и подводници на обекта от 2024 г. Това означава, че двата кораба Global Dream трябва да бъдат преместени в рамките на година и половина.

Aliaga - плаващото гробище за луксозни круизни кораби в ТурцияПристанището за рециклиране на кораби в Алагия преживява истински бум

Въпреки че е отчетен интерес към закупуването и завършването на Global Dream, синдикът така и не е получил подходяща оферта, според An Bord.

Global Dream е завършен на около 80%, казва Морген пред германското радио NDR. В настоящото си състояние корабът е плаващ и може да бъде изтеглен на друго място, според An Bord.

Корабът обаче е проектиран да обслужва азиатски клиенти, което означава, че евентуален нов купувач трябва да похарчи сериозна сума пари за редизайн, ако иска да го използва на друго място в света.

Ако в идните седмици няма сериозно оферти за плавателния съд, Global Dream ще бъде продаден на търг, на който може да бъде купен за скрап, според An Bord. Според Maritime Executive обаче ликвидаторите са опровергали тези твърдения и твърдят, че търсят купувач. Говорителят на Brinkmann & Partner е заявил пред Insider, че не е решено дали Global Dream ще бъде продаден на търг.

Работата по Global Dream започва през март 2018 г., а плавателният съд трябваше да направи своя дебют в началото на 2021 г., като един от най-големите круизни кораби в света. Корабът бе проектиран за над 9 000 пасажера и 2 200 екипаж.