Носенето на очила на работното място в Япония се превърна в емоционална тема след появилата се информация, че някои компании са наредили на служителките си да не ги слагат.

Местни медии твърдят, че някои компании са "забранили" носенето на очила на работното място от страна на жени по различни причини.

Сред тях са някои вериги за търговия на дребно, според които жените продавачки с очила имат "студено излъчване ".

Това предизвика разгорещена дискусия в социалните мрежи в страната относно начина на обличане на жените на работното място.

Част от причини, изтъквани от работодателите, са съображения за сигурност за жените служителки на авиокомпании или пък това, че не могат да виждат добре грима, ако работят в козметичния сектор.

Засега не става ясно дали тези така наречени "забрани" се базират на фирмена политика, или пък отразяват това, което е обществено приетата практика на тези работни места.

Темата обаче доведе до разгорещени дебати в социалните медии.

Хаштагът "очилата са забранени" набира популярност в Япония, а темата продължава да генерира съобщения в Twitter и днес.

Хората в Япония реагират на тази "остаряла" политика, според Кумико Немото, преподавател по социалогия в Университета на Киото.

"Причините, поради които жените не се предполага, че трябва да носят очила, наистина нямат никакъв смисъл. Тук става въпрос за пола. Това е доста дискриминиращо."

Според нея това отразява "старото, традиционно японско" мислене.

"Не става въпрос за това как жените си вършат работата. Компанията оценява външния вид на жените като женствен, а това не съвпада с носенето на очила," според професор Немото.

Дискусията не е първата във връзка с начина, по който изглеждат жените на работното място в Япония.

По-рано през годината актрисата и писател Юми Ишикава стартира петиция, с която призова в страната да се сложи край на дрескодовете, след като тя е била принудена да носи обувки с висок ток, докато работела в погребална агенция.