Необичайният произход на някои компании

3471
Необичайният произход на някои компании

Някои компании се раждат от една единствена идея или иновация, докато други поемат по заобиколния път докато стигнат до това, което са, пише CNBC.Някои от най-големите марки и компании в света днес са създадени точно по този начин.

Първоначално те може да са произвеждали текстилни стоки, сапуни или оръжия. В поне един от случаите компанията е била някакъв вид секта преди да навлезе в корпоративния свят.

Днес до голяма степен тези истории са позабравени и ние ги познаваме като гиганти в търговията на дребно, производството и технологиите.

Ето и необичайният произход на някои компании:

Tiffany & Co.

Компанията днес е известна като икона на луксозните бижута Tiffany всъщност започва като магазин за канцеларски материали, когато Чарлз Люис Тифани и Теди Янг основават компанията през 1837 г. Те обаче поглеждат в бъдещето и наричат компанията "търговски център за канцеларски материали и луксозни стоки." Отличителната синя кутия на марката влиза в употреба през първата година от създаването на компанията и се използва оттогава.

Procter & Gamble

Procter & Gamble е създадена от двама баджанаци - Уилям Проктър, производител на свещи, и Джоунс Гембъл, производител на сапуни, през 1837 г. Двамата мъже се женят за две сестри и когато техния тъст Александър Норис вижда, че те се конкурират за едни и същи суровини, им предлага да обединят усилията си. Компанията е основана в Синсинати, който по това време е бил месарски център и по тази причина двамата са имали в изобилие мазнини и масла, необходими за производството на техните сапуни и свещи. Днес Procter & Gamble все още произвежда подобни продукти като препаратът за пране Tide и препарата за миене на съдове Dawn, но освен това се занимават и с множество други продукти, в това число бебешките пелени Pampers, салфетките Bounty и чипс Pringles.

Raytheon

Днес Raytheon е известна като гигант в сферата на отбранителната индустрия, но първоначалната дейност на компанията е била напълно неагресивна - производство на хладилници. Компанията е създадена през 1922 г. от двамата колежански съквартиранти Лоурънс K. Маршал и Ваневар Буш, заедно с младия учен Чарлз Смит. Тримата така и не успяват да започнат производство на своя модел хладилник, но в крайна сметка променят по някакъв начин живота на американците. Те създават радио предавател, който не работи на батерии, както и първата микровълнова печка за търговска употреба, миниатюрни тръбички за подпомагане на затруднения със слуха, както и първата успешна система за насочване на ракетни снаряди.

Nokia

Nokia, която днес е известна като един от водещите производители на мобилни телефони, започва като фабрика за хартия, когато е основана през 1865 г. от Фредрик Идестам. Чак през 1960 г. компанията обособява отдел за електроника, който започва да продава компютри. В края на 70-те години на миналия век Nokia започва да се занимава с телефонно оборудване. Компанията пуска преносимия си телефон Mobira Talkman през 1984 г.

DuPont

DuPont, която днес е популярна със своите тефлонови незалепващи тигани, барплотовете си Corian и материята Kevlar, започва дейността си като компания за експлозиви през 1802 г. В началото на следващия век компанията се концентрира върху химикалите, материалите и енергията. Днес DuPont развива дейност в най-различни сфери в това число хранителна промишленост, здравеопазване, облекла, безопасност, строителство, електроника и транспорт.

Avon

Когато търговците на Avon започват да ходят по домовете на хората през 1886 г., те са им предлагали да си купят книги. Като начин да накара жените да купуват книги, основателят на компанията Дейвид Макконъл им носи и парфюми. Както всеки велик бизнесмен той разбира къде би имал успех и влиза в парфюмерийния бизнес. Името на компанията е сменено на Avon Products през 1939 г. В посещенията си на различни домове, той попада на жени, които едва свързват двата края и разбира, че много от тях по природа са търговци. Така Макконъл започва да ги наема, за да осъществяват неговите продажби.

Coca-Cola

Формулата за производството на Coca-Cola е създадена от аптекаря от Атланта Джон Пембъртън през 1886 г. Тя е представлявала ароматна течност с цвят на карамел. Той я отнася в близката Jacobs' Pharmacy, където течността е комбинирана с газирана вода. Счетоводителят на Пембъртън Франк Робинсън дава на сместа името Coca-Cola, изписвайки думите с отличителния си почерк, който и до днес е запазен в логото на марката. Продуктът веднага става популярен след клиентите, но популярността му няма нищо общо с днешната. Това са продавали само по девет чаши Coca-Cola дневно по пет цента за брой. Днес компанията продава милиони кутии и бутилки дневно.

Oneida Silverware

Oneida Silverware вероятно има най-странния произход измежду всичките тези компании. Ражда се от секта в Онейда, щата Ню Йорк. Джон Хъмфри Нойс създава тази религия или секта, известна като Перфекционизъм през 1848 г. Като част от неговата "перфектна" религия, всеки член на сектата е женен за всеки член от противоположния пол в групата. И така Нойс и неговите 300 последователи живеели в имение с площ 8 600 кв. м. като едно голямо щастливо семейство. Комуната се разпада през 1879 г., но за тях е трудно да се интегрират обратно в обществото. Така те се реорганизират в нещо като акционерно дружество, което по-късно става Oneida, Ltd. и в крайна сметка продава една от най-известните марки прибори за хранене в света.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg