Нестандартният начин, по който едно летище намалява шума

5222
Нестандартният начин, по който едно летище намалява шума

© Pixabay/Instagram

Амстердамското летище Шипхол, разположено само на 9 километра югозападно от града, е третото най-натоварено летище в Европа и едно от най-натоварените в света.

За година повече от 63 милиона пътници преминават през Шипхол в общо 479 000 полета до и от различни международни дестинации. Това прави средно около 1300 полета всеки ден или по един полет почти всяка минута.

С други думи, Шипхол е много натоварено... И много шумно.

Когато холандската армия прави първата писта за кацане тук през 1916 г., те избрат мястото, защото е широка и плоска равнина, в която в миналото е лежало огромно езеро.

В продължение на десетилетия околността обаче се превръща в един от най-гъсто населените райони на страната, а шумът от летището става досаден проблем за местните, посочва Amusing Planet.

В продължение на години те се оплакват от непрекъснатия грохот на самолетите. Този тип шум се разпространява през плоския и необикновен пейзаж, който не поставя никакви препятствия пред звуковите вълни, като хълмове или долини.

Когато летището отваря най-дългата си писта през 2003 г., шумът се чува на повече от 28 километра.

Какво означава шумът в самолета?И толкова опасен ли е

За да се справи с проблема, летището се обръща към H + N + S Landscape Architects и художника Пол Де Корт.

Идеята да се ангажира ландшафт художник за решаване на технически проблем е родена от инцидент. През 2008 г., след неуспешен опит за контрол на шума, служителите на летището в Шипхол откриват, че след обработката на земята между пистата и околните населени места шумът е намалял.

Така че Пол Де Корт създава серия от живи плетове и канавки на югозапад от летището, точно зад ръба на пистата.


Разстоянието между хребетите е приблизително еквивалентно на дължината на вълната на летищния шум, което е около 10 метра. Има 150 перфектно прави и симетрични бразди с хълмчета между тях с височина от 2 метра. Това просто решение намалява шума наполовина.

Паул де Корт използва опита на немски физик и музикант от 18-и век на име Ернст Кладни, чиито изследвания в областта на физиката на звука полагат основите на съвременната акустична наука. Понякога той се нарича "бащата на акустиката".

 

#hoofddorp#buitenschot#holland #thenetherlands #spring #bluesky#art #loveit #samsungnote3 #nofilters#oogvoornoordholland

Публикация, споделена от Marian van Duijn (@marianvanduijn) на


В един от най-известните си експерименти той поръсва сол или пясък върху метална плоча и я подлага на вибрации, които карат зрънцата да се подредят в геометрични шарки и хребети. Днес ги наричаме "чалади".

Действията за озеленяване на художника около летището в Шипхол в Амстердам в крайна сметка се превръщат в 36-хектарен парк, наречен Buitenschot. Различни пътеки преминават през него.

Летището се опитва да намали шума още повече, като променя графика, в който някои самолети могат да излитат и изисква от авиокомпаниите да актуализират своите флотилии. Планът е да се постигне намаляване на шума до 10 децибела.


Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Създайте идеалния климат у дома

Каквато и да е температурата навън и каквито и да са вашите...