През следващите четири години Netflix ще инвестира 2,5 млрд. долара в различни видове корейско съдържание, включващо телевизионни сериали, филми и нехудожествени предавания.

Това заяви Дон Канг, вицепрезидент на Netflix за корейско съдържание пред CNBC.

Компанията ще удвои нехудожествените предавания, които произвежда в отговор на търсенето на разнообразно съдържание от корейската аудитория.

Сред тях е и реалити шоуто Physical 100, в което стотина участници влизат в състезание помежду си в поредица от физически трудни предизвикателства.

Корейските състезателни или нехудожествени предавания обикновено не се разпространяват далеч извън страната и Азиатско-тихоокеанския регион, но според Канг, успехът на Physical 100 е наистина положителен знак.

През 2022 г. Physical 100 оглави седмичната класация на Netflix за гледаемост на неанглоезични телевизионни предавания за две седмици. Друго корейско шоу, което спечели световен успех през 2022 г., е риалитито за запознанства Single's Inferno, което според Канг фигурира в глобалния списък на 10-те най-продукции в жанра.

Netflix анонсира Сезон 6 на Black Mirror. Салма Хайек е в игратаСтрийминг платформата пусна първия трейлър на хитовия сериал

Преди да се присъедини към Netflix през 2018 г. Канг работи по международното разпространение на корейски предавания. "Това бяха предимно романтични комедии", които получиха популярност, допълва той.

Разпространението им е ограничено до близки държави като Япония и други страни от Югоизточна Азия поради езиковите и културните различия в другите региони, обяснява Канг.

Netflix обаче инвестира чрез субтитри и дублаж, което премахва езика като първа бариера за излизане на глобалните пазари и "прави света по-различен".

"Не можете да подценявате разнообразните вкусове, които имат хората по целия свят", каза Канг и дава пример с поредицата Squid Game ("Игра на калмари").

Превръщат Squid Game в реалити шоу с награда от 4.56 млн. долараNetflix набира участници за риалити шоу, вдъхновено от най-популярния сериал на всички времена - Squid Game

Netflix е обмисляла да промени заглавието в по-различен контекст за международните зрители, но в крайна сметка е запазила оригиналното "запомнящо се заглавие, което провокира любопитство", допълва Канг.

По този начин Squid Game постигна световен успех и получи не само вниманието на публиката, но и признанието на критиката. Едва седмица след премиерата на сериала, той стана една от най-гледаните програми на Netflix в няколко регионални пазара и привлече над 111 милиона зрители по цял свят.

Според Канг Корея има способността да разказва истории, които предават уникалната ѝ култура, но също така резонират с универсалните емоции на глобалните зрители.

"Когато едно предаване е харесано от корейската публика, има много, много голяма вероятност то да бъде харесано и от публиката... по целия свят.", допълва експертът.