Концерните за спортна екипировка ще се борят за голям спонсорски договор, след като вчера Adidas обяви, че няма да поднови партньорството си с НБА, когато настоящият им договор за осигуряване на спортна екипировка на отборите от баскетболната лига изтече след края на сезон 2016-2017 г.

Adidas осигуряваше официалните спортни екипи на отборите от НБА от 2006 г., когато подписа 11-годишен договор с НБА, оценяван на 400 млн. долара.

От НБА засега отказват да коменират, но според източници на CNBC, пазарните лидери при баскетболната екипировка Nike и Under Armour водят сериозни дискусии с лигата за евентуален договор, който може да стане факт в рамките на седмици.

Вижте още: Милиардерите, които притежават отбори от НБА

От Nike и Under Armour също отказват коментар.

Въпреки вчерашното изявление на Adidas, миналата седмица Кейт Макшейн от Citigroup заяви, че всъщност НБА е отказала да преподпише с компанията.

Миналия месец Adidas обяви, че ще търси наследник на своя главен изпълнителен директор Херберт Хайнер, когато договорът му изтече през 2017 г. Решението идва, след като месеци наред пазарният дял на компанията в САЩ намалява, а Adidas отсъпи до третото място по продажби на спортна екипировка в САЩ

"От НБА вероятно биха се чувствали по-комфортно, ако знаеха кой ще е наследникът на Ханйер," се казва в доклада на Citigroup.

Промяната обаче представлява нова възможност за Nike и Under Armour.

Nike, заедно със своята марка Jordan, в момента държи 96% от пазара на баскетболни кецове в САЩ, според данни на SportScanInfo. Марката Jordan е генерирала над 2.5 млрд. долара приходи от продажба на спортни обувки през миналата година. Пазарният дял на Adidas през миналата година е бил едва 2.6%.

Общо 322 от 440 играчи в НБА носят кецове Nike или Jordan, според HoopsHype.

Вижте още: Най-добре платените баскетболисти в НБА

"Nike разбира северноамериканския и международния пазар," казва Сам Поусър, анализатор и управляващ директор на Sterne Agee. "Ако Nike спечели договора, това ще бъде много добре за търговците на дребно."

Under Armour постоянно печели пазарен дял и изпревари Adidas за второто място по продажби на спортна екипировка в САЩ, договор с НБА би бил много по-скъп за компания, която не може да се сравнява с размерите на Nike.

Базираната в Балтимор компания обаче навлиза сериозно на баскетболния пазар и наскоро подписа със звездата на Голдън Стейт Уориърс Стивън Къри.

Анализатори очакват стойността на договора да е доста по-голяма от 400 млн. долара.