Не е известно да има конкретен мит за карма, свързана с частни самолети, но със сигурност може да се каже, че ако човек плаща деветцифрена сума за Airbus, ще иска самолетът му да носи енергията на някой член на кралско семейство или пък хеджфонд мениджър.

Същото не може да се каже за енергията на някогашен милиардер, на когото му се е е наложило да закрие империята си и да избяга от страната, за да не плаща задължения.

Вероятно по тази причина индийското правителство не може да привлече купувачи за самолета Airbus Group SE A319, който някога е бил собственост на Виджей Маля. Бизнесменът и бивш милиардер бе важна клечка, когато притежаваше Kingfisher Airlines, което го правеше нещо като индийския Ричард Брансън.

Авикомпнаията обаче спря дейност през 2012 г., след пет поредни години на загуби и натрупани 1.4 млрд. долара задължения към правителството. Маля пък избяга от Индия и се установи във Великобритания.

В опит да покрие натрупаните от Маля задължения, правителството на Индия иззе частния му самолет и го обяви за продажба на търг с цена от 87 млн. долара, според Bloomberg. В реклама на самолета, който е с капацитет за 25 пътници и шестчленен екипаж, той е описан като “проектиран изключително за екзотична и луксозна употреба,” с V.I.P. отделение, душ кабина, бар и място за отдих.

Дори и душ кабината обаче не успява да привлече купувачи. Правителството отложи търга за края на юни, след като получи запитване само от един купувач. Този кандидат-купувач, според някои информации, е холандското правителство.

Цената на самолета вероятно ще бъде намалена. Това обаче няма да премахне лошите милиардерски вибрации от предишния собственик. Така че всеки евентуален купувач трябва да знае и да се чувства предупреден, в случай че бизнесът му тръгне надолу.