За поколението Z слоганите са навсякъде – дрехи, предмети, мобилни устройства, всичко, което има достатъчно свободна площ.

Свръхспецифични, сериозни и едновременно саркастични, чрез тези слогани, поколението израснало (в) с интернет, има да ни каже много, пише в анализ по темата The Guardian.

Особено широка популярност придобиха дрехите с фразата "no problemo".

Може да ги видим навсякъде - от измъчения персонаж на Зендая от "Еуфория" до Порша, патологично притеснената асистентка във втория сезон на "Белият лотос".

В реалния живот нападателят на Манчестър Сити Ерлинг Холанд и актьорът от "Кости и всичко" Тейлър Ръсел също ги носят.

Тениската с надпис "no problemo" почти се е превърнала в нещо като униформа за творческите професии в Обединеното кралство. Те са дело на Aries, лондонски скейтърски лейбъл, основан през 2009 г., който бързо придобива култов статус благодарение на ироничните си и интелигентно проектирани лозунги.

Тениските със слогани са толкова привлекателни за поколението Z, защото съвсем естествено се свързват с постовете им в социалните мрежи, смесващи ирония и сериозност. Всичко това е добре дошло за марките производители, както и за доволно потриващите ръце търговци.

Не се заблуждавайте, че уличната мода е хит само за тийнейджъри в пубертетска депресия. Тениските са идеални за знаменитости от висока класа, които чрез тях предават посланията си към аудиторията в социалните мрежи.

Малко след като списание The New York публикува задълбочен материал за т. нар. "непо бебета", Хейли Бийбър, дъщеря на актьора Стивън Болдуин, носеше топ, на който пишеше "nepo baby".

Защо всички говорят за Да си дете на носител на „Оскар“ е и жило, и мед

Оливия Родриго е "God’s favorite", а Джулия Фокс, която се прочу, след като за кратко се срещаше с Кание Уест, е "starfucker".

Инстаграм фийдовете на двайсетгодишни модни икони също са пълни с чанти "God’s favorite" и бикини "father, son, holy spirit" - и двете на американската марка за улично облекло Praying.



Въображението няма граници, когато става дума за слогани – като например тениската "Men in Music Conference" на базираната в Лос Анджелис компания Hollywood Gifts, която вероятно само заклетите фенове на Лана Дел Рей биха носили.

Манията по този тип мода съвсем не е от днес или вчера с тази разлика, че ако тениските, носени от милениалите, са по-скоро пиперливи, повърхностни, лекомислени, тези на поколението Z са иронични, саркастични и на моменти дори мракобесни.

Нека да не забравяме, че Lingua Franca продаваше пуловери за 300 паунда с надпис "бедността е сексистка"; Dior взимаше 650 паунда за тениска със слоган "всички трябва да бъдем феминистки", а House of Holland си спечели голяма слава с агресивно сексуални тениски с фрази като "смучи ми пръста, Фийби Фило" и "да се размножаваме, Бела Хадид".

Какво носят любимите ви телевизионни герои? Има кого да попитатеКак Worn on TV се превърна в доверен източник за най-горещите модни находки

Според Алекс Бовърд, дизайнер на костюмите в "Белият лотос", в новите тишърти на поколението Z има нещо "свръхспецифично и необяснимо".

Вземете например суитшърта с надпис "no problemo", с който е облечена асистентката Порша. Може би това е начин да изразиш стила си и да намериш други, които споделят твоята чувствителност, без да правиш това активно, привличайки вниманието на всички, обяснява дизайнерът.

За Порша, която е вечно разгневена от богатата си шефка Таня, "no problemo" предава отношението на перфектната асистентка, която може да се справи с всеки каприз на гадния бос.


HBO

Друг ключов фактор за възхода на дрехите с лозунги е това, че те са дяволски подходящи за снимки онлайн, казва Мадлин Кункъл, основател на Hollywood Gifts - марката, която стои зад логото "starfucker".

Тя посочва бикините "father, son, holy spirit" на Praying като нещо, с което "хората наистина искат да бъдат видяни".

Усещането е, че "тези артикули сами по себе си не са толкова значими, колкото начинът, по който хората искат да ги използват в собствения си имидж в социалните мрежи", казва тя.

"Сега всеки е творчески директор или модел и има своя визия, която създава онлайн. Хората обичат да се наслаждават на точно този "нагласен" момент."

Носенето на тениска на марки като Praying или Hollywood Gifts, чиито лозунги могат да бъдат разчетени едновременно като иронични, смешни и напълно откровени, е лесен начин да изкажете "своята истина", без да се налага да я пишете искрено в Twitter или в Instagram.

Ако Charli XCX напише в Twitter "да вървят по дяволите критиците" в деня на излизането на албума си, това ще се приеме негативно, но появявайки се с тениска на Praying с подобен надпис на място, където знае, че ще бъде снимана, тя предава посланието по намигващ, остроумен начин.

Сицилианската Testa di Moro e писък в интериора след сериала „Белият лотос“Експанзията на максимализма – без рамки, граници и стереотипи

Маратонките на Джордан в Sotheby's - Според специалистите колекцията Dynasty Collection може да струва между 20 и 100 млн. долара

Според дизайнерката Кункъл обаче, нейните тениски могат да окажат "съпротива на хомогенизираната мейнстрийм идентичност".

"Интернет е внушил на младите хора, за добро или лошо, нуждата да имат мнение - а да нямаш мнение също е мнение", казва тя. "Не бих го взела твърде насериозно, но имам чувството, че тези тениски произлизат от едно игриво чувство на бунт", допълва Кункъл.