Инженерът, който стой зад концептуалния реактивен самолет Skreemr, представи нов, радикален и много по-бърз самолет за бъдещ въздушен транспорт.

Най-новият концептуален реактивен самолет на Шарл Бомбардие ще може да достига скорост Мах 24, или 24 пъти по-голяма от тази на звука, което е два пъти повече от скоростта на Skreemr и 12 пъти по-бързо от Конкорд.

Самолетът, който носите името Антипод, ще може да транспортира 10 души на разстояния до 20 000 км за по-малко от час, което ще му позволява да изминава разстоянието от Лондон до Ню Йорк само за 11 минути.

Канадският инженер от ImaginActiv впечатли света през октомври, когато представи своя концептуален самолет Skreemr.

Според него самолетът може да бъде изстрелван чрез електромагнитно оръдие в небето при високи скорости, достигащи Мах 10.

Чрез такава система самолетът ще бъде позициониран върху нещо като железопътни релси и ще бъде ускоряван по тях чрез силно електромагнитно поле.

Вижте още: Готови ли сте да летите под стъклен купол на покрива на самолет?

След това ще бъдат възпламенявани ракети с течен кислород или керосин, които ще ускорят самолета така, че той да се издигне бързо и да достигне скорост от Мах 4.

След това иновативни свръхзвукови двигатели с вътрешно горене, известни като scramjet, могат да бъдат използвани за ускоряването му до над Мах 10 или 12 349 км/ч.

„Един от евентуалните проблеми ще бъде звукът от ударната вълна, който ще се генерира на земята, както и огромното количество топлина, което ще се натрупа около носа и крилете на самолета“, казва Бомбардие пред DailyMail.com.

За разлика от Skreemr, Антипод ще може да излита от всяко летище посредством ракетни ускорители.

Тези ракети ще се прикрепят към крилата на самолета и ще осигуряват достатъчно тяга, за да може Антипод да излита, да набира височина от 12 000 м и да достига скорост от Мах 5.

След това ракетните ускорители ще се отделят от Антипод и ще се връщат обратно на земята.

При скорост от Мах 5, бордовият компютър на самолета ще задейства реактивните двигатели с вътрешно горене, които ще го ускорят до Мах 24 на височина от 12 000 м.

Летейки със свръхзвукова скорост, Антипод ще използва част от въздуха, за да охлажда температурата на повърхността си и да намалява шума от ударната вълна във връзка с преминаването на звуковата бариера.

„Антипод ще може да бъде използван като бизнес или военен самолет, който да транспортира двама души на големи разстояния в рамките на по-малко от час“, казва Бомбардие.

Според него цената на един самолет ще бъде над 150 млн. долара, а концепцията му може да се превърне в реалност, ако има търсене. Първо обаче трябва да бъдат проведени проучвания.