Днес, макар и да е трудно да се правят каквито и да е прогнози, няма как да пренебрегнем темата за храненето.

Това със сигурност е потребност, от която винаги ще имаме нужда, а предвид променената обстановка, се очаква и промяна в тенденциите.

А кой по-добре би могъл да предвиди кои ще бъдат новостите, ако не готвачи, собственици на ресторанти, диетолози, преподаватели в кулинарни училища, мениджъри от хранителната индустрия…

Ето какви са техните очаквания за 2021 г. и дали всичко ще изглежда много по-различно от всякакви предпандемични прогнози.

Здравословни коктейли

Потребителите търсят повече безалкохолни напитки, нискокалорични безалкохолни напитки, както и нови версии на популярните здравословни напитки. Камбуча и домашните коктейли ще са на върха през 2021 г.

Завръщане към комфорта

Вместо готвачите и ресторантьорите да търсят нови съставки или необичайни храни, през 2021 г. те ще се съсредоточат върху връщането на усещане за баланс. Хората просто искат да се съберат и да общуват, докато се чувстват в безопасност.

Затова и ресторантите ще се стараят да предоставят на гостите приятна храна и истинско гостоприемство, задоволявайки нуждата от комфорт и топлина.

Виртуални класове по готвене

Zoom Cooking Class е нещо, на което все по-често ще ставаме свидетели. Готвачите ще станат още по-креативни със своето съдържание. Те ще трябва да се съсредоточат повече върху произхода на храните, ще показват нови вкусове и ще разказват за нови култури.

Хранене и имунно здраве над всичко

През 2021 г. експерти очакват да видят все повече потребителите да търсят т.нар. „курирани“ хранителни продукти, които използват специфични съставки за постигане на индивидуализирани цели.

В края на 2020 г. се наблюдава по-голям интерес на потребителите към имуностимулиращи храни и напитки, богати на витамини и пребиотици, както и интерес към чревното здраве.

Носталгията е крал

Хората жадуват за всичко, което ги свързва с живота преди пандемията. Това означава връщане към старите и вече позабравени храни и вкусове, които напомнят за отминалите времена и традиции.

Конопът ще бъде навсякъде

Конопът е чудесна алтернатива на соята. Все повече хора си определят веган дни през седмицата, а конопът е здравословен растителен протеин, чудесен за тези, които следват кето, палео и веган диети.

Социалните медии (особено TikTok) ще ни приближат до нашата хранителна общност

Ще видим ресторантите да създават много повече видеоклипове зад кулисите. Важно е да се установи връзка с бизнеса, собствениците и екипа му, особено в тези трудни времена. Потребителите искат да подкрепят малкия и местния бизнес, а запознаването с лицата зад кулисите е изключително важно.

TikTok ще бъде водещата платформа за този тип социални медии. Алгоритъмът и лекотата на използване на платформата, съчетани с необходимостта от взаимодействие с другите сега, повече от всякога, правят приложението толкова привлекателно и го превръщат във феноменален маркетингов инструмент за бизнеса.

Веган индулгенции

Думите „ комфорт “и„ здраве “доминираха в тенденциите през 2020 г. и ще продължат да го правят и през 2021 г. По-специално това са „здравословни“ сладкиши и комфортна храна, както и продукти на растителна основа или растения.

Алтернативите на веганското месо и закуските ще продължат да растат през 2021 г., като повече марки ще разработват продукти, отговарящи на тази категория. Растителната мания обхваща и тенденциите при млечните напитки, като овесеното мляко.