Миналата седмица 6 милиона китайски туристи са пътували в чужбина по време на обединението на два национални празника в страната, а това вероятно означава, че традиционните туристически дестинации, като Лондон и Париж, са генерирали значителни приходи.

Все повече китайски туристи, заедно със семействата и парите си обаче, се отправят и към по-нетрадиционни дестинации.

Общо над 700 милиона души в Китай са пътували по време на Златната седмица - от 1 до 8 октомври, когато в Китай се празнуват два национални празника.

И докато няколкото милиона туристи, които са пътували в чужбина, са посетили основно предпочитани от дълги години любими азиатски дестинации, има индикации, че нови държави също привличат тяхното внимание.

Четири от петте най-популярни международни дестинации сред китайските туристи по време на осемдневката почивка са азиатски, според туристическата платформа Trivago. Тези дестинации включват Хонконг, Токио, Осака и Банкок, като Париж е единственият европейски град в челната петица на най-посетените.

Освен тези популярни дестинации, туристите от континентален Китай стават все по-приключенски настроени. Някои гледат много по-надалече за следващата си почивка, а други се въздържат от традиционните пакетни оферти в полза на пътувания, които планират сами.

Ето кои са "горещите нови дестинации", които отчитат ръст от над 50% в броя на туристическите резервации тази година, според Ctrip - един от най-големите доставчици на туристически услуги в Китай. Притежаваният от Expedia Trivago също отбелязва подобни тенденции:

Мароко; Турция; Обединени арабски емирства; Чехия; Финландия; Австрия; Германия; Виетнам; Камбоджа; Италия.

Нарастващото желание за посещение на тези дестинации е съпътствано от все по-голямото търсене на по-персонализирани услуги по време на почивките, сочат пазарни проучвания.

От началото на годината обаче големите азиатски държави продължават да съставляват по-голяма част от дестинациите, посещавани от китайските туристи от началото на годината.

Япония, Сингапур, Виетнам, Хонконг и Тайван са сред най-търсените от страна на китайските туруисти, пътуващи в чужбина, според Trivago и Ctrip.

Над 70% от китайските туристи, които пътуват в чужбина, ще посетят други азиатски държави тази година, според Ctrip. От запътилите се към Азия туристи, 45% ще отиват в страни в Югоизточна Азия, като Тайланд е най-популярната дестинация в региона, е заявил говорител на Ctrip към CNBC.

В същото време тези туристи са готови да харчат и повече пари и то не само за шопинг.

"Виждаме, че китайските туристи харчат все повече," споделя главният изпълнителен директор на Trivago Ролф Шромгенс. Разходите на китайските туристи за хотелски стаи са се увеличили с 23% на годишна база, добавя той.

Противоположно на "стереотипа за китайските туристи," все повече от тях са готови да харчат повече средства за преживявания, като луксозните хотели и уникалните пътнически услуги започват да сформира по-голям процент от разходите за много от тях, според Ctrip.

Повечето китайски туристи все още предпочитат пътувания в рамките на страната, особено по време на Златната седмица.

Около 59% от търсенията в Trivago са за пътувания в Китай по време на периода.

На фона на забавянето на ръста на втората най-голяма икономика в света през последните години, по-ниските разходи, свързани с пътуванията в рамките на Китай, вероятно ще се окажат по-привлекателни за местните потребители.

Държавата, която прави впечатление, че липсва сред дестинациите на Ctrip и Trivago, е Южна Корея.

Въпреки че през февруари китайските туристи са съставлявали близо 50% от всички туристи, посетили Южна Корея, популярността на Сеул оттогава е намаляла значително. Данни на корейското правителство показват, че броят на китайските туристи е намалял с близо 70% през август, в сравнение с година по-рано.

Отношенията между Китай и Южна Корея са обтегнати, откакто Южна Корея започна да използва американска противоракетна система.