Новият спортен автомобил от марката Mercedes-Benz на Daimler AG изкушава клиентите на легендарния модел 911 на Porsche още преди SLS AMG с дизайн на вратите тип "криле на чайка" да е достигнал до автодилърите, пише Bloomberg.

Подадените вече поръчки преди дебютът на модела в Германия утре означават, че новите клиенти може да изчакат до 2012 г., за да седнат зад волана на суперавтомобила, който ще струва 177 310 евро. Продажбите отнемат част от пазарния дял на Porsche, а Daimler се опитва да привлече по-младите заможни клиенти към марката Mercedes.

"Отливът от Porsche е налице", според Томас Розиер, управляващ директор на Autohaus Rosier GmbH в Олденбург близо до Бремен. Компанията, която има 40 шоурума в Германия и продава марки като Mercedes, Peugeot и Volkswagen вече е продал 40 автомобила от модела SLS и би могла да поеме още поръчки, ако имаше автомобили в наличност.

Продажбите на Mercedes, който е вторият най-голям производител на луксозни автомобили, падат с 10% през 2009 г. Daimler представя модела SLS с 571 конски сили, за да засили спортния вид на марката и да привлече по-млади купувачи и да предизвика лидера в луксозния сегмент Bayerische Motoren Werke AG (BMW), която няма подобен модел.

Купувачите на Mercedes в Германия са със средна възраст 55.6 години, или с 10 години по-възрастни от клиентите на BMW и с девет години по-възрастни от почитателите на Audi, според проучване от 2009 г. на Sinus Sociovision.

Анализатори очакват, че Mercedes ще произвежда около 2 500 автомобила от модела SLS годишно.

От Porsche, която се слива с Volkswagen, игнорират конкуренцията от страна на новия Mercedes, който струва с 4 000 евро повече от Porsche 911 Turbo S. Porsche е продала 27 070 автомобила от модела 911 през финансовата 2009 г., което е най-малкото количество от пет години насам.

"Ние сме пазарният лидер в сегмента на спортните автомобили в Германия с пазарен дял от 65%. Нашият дял от пазара нарасна през миналата година, въпреки че сегментът като цяло отбеляза спад," казва Албрехт Бамлер, говорител на Porsche.

Рекламната кампания за новия модел също е силна. От Daimler пуснаха игра със SLS за телефон iPhone. Моделът също така се използва като кола за безопасност във Формула 1 и е рекламиран от седемкратния шампион Михаел Шумахер в телевизионна реклама. SLS ще бъде и на опаковката на следващата видео игра Gran Turismo на PlayStation 3.

Дори и на фона на голямото търсене, продажбите на SLS няма да помогнат много на Mercedes да се изправи срещу BMW и да отблъсне конкуренцията на Audi. Подразделението на Daimler, което включва и марката мини автомобили Smart, има за цел да увеличи продажбите си от 1.26 милиона автомобила миналата година до 1.5 милиона до 2015 г. През същата година Audi има за цел да изпревари както Mercedes, така и BMW като лидер в сегмента на луксозните автомобили.

BMW имаше не много голяма преднина през Mercedes през 2009 г. с продадени 1.29 млн. автомобила. Audi е доставила 949 700 автомобила миналата година, а Porsche 75 238 автомобила и SUV-та за 12 месеца до 31 юли.