Спряно производство, ядосани клиенти, неочаквани разходи. Това са само няколко от предизвикателствата, пред които компаниите се изправят, когато служителите им започнат стачка, пише Business Insider.

Вижте някои от най-скъпо струващите стачки в историята:

Стачка в захарните плантации в Хаваи през 1946 г. струва на производителите на захар 15 млн. долара

Протестирайки срещу сегрегацията и ниското заплащане, близо 30 000 работници от 33 различни захарни плантации отказват да работят. Така те поставят началото на "Голямата захарна стачка," както щатът Хаваи днес официално нарича събитието.

Захарната тръстика изсъхва из целия остров, което нанася на петте големи захрани производители загуби в размер на близо 15 млн. долара. В крайна сметка от компаниите се съгласяват на по-големи заплати и по-добри условия на работа, за да сложат края на 79-дневната стачка.

Стачка в General Electric през 1969 г. струва на компанията 79 млн. долара

През есента на 1969 г., всички служители на General Electrics, които членуват в синдикати, излизат на съгласувана стачка, която някои историци определят като ключово събитие в американската трудова история.

За да сложат край на стачката, от GE се съгласяват на част от изискванията на синдикатите за увеличение за на заплащането и осигуровките на служителите.

14-седмичната стачка има катастрофални финансови последствия за GE, чиято печалба пада с 88% през четвъртото тримесечие на 1969 г. Печалбата на компанията за цялата година пада с 22%.

Стачка на автобусните шофьори през 1990 г. струва на транспортната компания Greyhound най-малко 20 млн. долара

Протестирайки срещу неконкурентното заплащане, близо 10 000 автобусни шофьори, офис служители и служители по поддръжката излизат на стачка през 1990 г., оставяйки хиляди пътници из цялата страна да чакат по гарите.

Стачката принуждава компанията да похарчи 20 млн. долара за частни охранителни компании, за обучение на хиляди заместващи шофьори и за други разходи по възстановяването на дейността си според New York Times. В същото време броят на пътниците намалява с близо 30%, което в крайна сметка довежда компанията до процедура по фалит.

Тригодишната стачка, белязана от насилие срещу заместващите шофьори, в крайна сметка приключва с нов трудов договор, в който е включено и изплащането на 20 млн. долара на служителите със задна дата. Компанията обаче успява да се възстанови финансово и през 1997 г. придобива Carolina Trailways.

Стачка в UPS през 1997 г. струва на компанията 650 млн. долара само за 15 дни

Ядосани от това, че компанията използва все повече служители на непълен работен ден, близо 200 000 служители на UPS започват стачка през август 1997 г.

По това време UPS контролира 80% от доставките на колети в САЩ, така че потребителите и компаниите са засегнати от стачката, която на практика спира дейността й за две седмици. Изправена пред все по-големи загуби, компанията се съгласява да увеличи заплащането и броя на заетите на пълен работен ден.

Само за 15 дни, стачката струва на компанията 650 млн. долара.

Четиримесечна стачка през 2003 г. в хранителни магазини в Южна Калифорния струва на три компании общо 2 млрд. долара

Настоявайки за по-добро здравно осигуряване през октомври 2003 г., близо 70 000 служители в Южна Калифорния излизат на стачка, което се отразява на три големи вериги хранителни магазини.

Vons, притежавана от Safeway, Ralphs, собственост на Kroger, и Albertsons са принудени намерят заместници на стачкуващите служители, а много клиенти избират да пазаруват в други вериги.

Четиримесечната стачка в крайна сметка струва на компаниите 2 млрд. долара.

През 2008 г. стачка в Boeing струва на компанията над 2 млрд. долара пропуснати печалби

Когато машинистите в заводите на Boeing в Сиатъл, произвеждащи пътнически самолети, излизат на стачка през септември 2008 г., това е третият подобен случай за последните 13 години, в който производствената линия на компанията спира работа.

Осемседмичната стачка, която значително забавя производството на компанията, в крайна сметка струва на Boeing над 2 млрд. долара печалби, по изчисления на Уолстрийт.

Петдневна стачка на пилотите на Spirit Airlines през 2010 г. струва на компанията 19 млн. долара

В авиоиндустрията стачките много бързо нанасят загуби на компаниите.

През септември 2010 г. петдневна стачка на пилотите на Spirit Airlines оставя самолетите й на земята, а засегнатите пътници искат платените пари за билети да им бъдат върнати.

Стачката струва на компанията 19 млн. долара, Spirit обявява загуба от 2.8 млн. долара за първото полугодие на 2010 г.