Случвало ли ви се е някой път да видите телевизионна реклама или продукт в магазина и да си помислите "Аз също можех да се сетя за това!" Вижте историите на няколко на пръв поглед нелепи идеи, подбрани от Investopedia.com, които обаче са направи създателите им много богати.

Koosh Ball

Може би никога не сте чували за Скот Стилинджър, но някъде в дома ви или или офиса вероятно имате едно от неговите изобретения - така наречената Koosh ball, която му носи милиони долари. Стилинджър измисля идеята за Koosh ball, когато завързва гумени ленти заедно, за да създаде топка за децата си през 1987, която е малка и се хваща по-лесно. Той основава OddzOn Products Inc., за да разпространява малка, проста играчка и само след 12 месеца топката е хит в магазините и става най-купуваният Коледен подарък през онази година.

Компанията се разширява и през 1994 г. Стилинджър продава OddzOn на производителя на играчки Russ Berrie and Company Inc., която впоследствие е закупена през 1997 г. от гиганта в производството на играчки Hasbro за повече от 100 млн. долара.

Това става само 10 години, след като първата топка е създадена.

Писмата до Дядо Коледа

Всяка година милиони деца по цял свят изпращат писма на Дядо Коледа и очакват отговор. Байрън Рийз осъзнава потенциала на този пазар. През 2002 г., той стартира "Santa Mail," услуга, която позволява на децата да изпращат писма до Северния полюс. Родителите прилагат към писмото малка такса в размер само на 9.95 долара, и малкият Джони или Джейн получава адресирано до него/нея писмо от самия белобрад старец. До 2009 г. Santa Mail е изпратила отговори на близо 300 000 деца. При такса от почти 10 долара на писмо, можете сами да сметнете. Да не говорим, че това е една малка идея, която носи на Рийз голяма възвращаемост.

Пластмасов ядец

Американците имат традиция на Деня на благодарността да чупят ядеца от пуйката като този, в който остане по-голямата част от костта е победител. Благодарение на Кен Ахрони обаче вече не е нужна пуйка за тази игра. През 1999 г. той получава просветление, докато вечеря със семейството си на Деня на благодарността, че за семейство с повече членове ще е нужен повече от един ядец. През 2004 г. той закрива консултантския си бизнес, с който се е занимавал дотогава и основава Lucky Break Wishbone Corp., за да продава единствения по рода си чупещ се пластмасов ядец. След две години компанията генерира близо 1 млн. долара продажби посредством дистрибуторите си в повече от 40 щата.

Топки за антена

В САЩ топките за антена са много популярни. Тези вездесъщи топки с усмихнати личица, забучени върху антените на автомобилите на паркингите в САЩ, превръщат Джейсън Уелс в много богат човек. Вдъхновен през 1997 г. от реклама на веригата за бързо хранене Jack in the Box, Уол създава няколко вида топки за антена и започва да ги продава на местно ниво в магазини из Калифорния през 1998 г. В рамките на година той генерира над 1.15 млн. долара продажби и печели договори за дистрибуция с големи търговски вериги, включително Wal-Mart. През 2009 г. мултимилионерът е президент и главен изпълнителен директор на In-Concept Inc.