Отвъд океана Amazon.com е известна с таблета си Kindle, със светкавично бързите си доставки и с това, че продава на практика почти всичко онлайн.

Приходите на компанията достигат на 61 млрд. долара през 2012 г., а Amazon в момента е на пето място в класацията на най-големите 2 000 домейна в света на ComScore.

Знаете ли обаче, че тази огромна компания започва от гаража на основателя й Джеф Безос? Или че дейността й се е разраснала толкова, че площта на складовете й е 700 пъти колкото баскетболната зала Медисън скуеър гардън?

Вижте няколко невероятно факти за Amazon, подбрани от Business Insider:

Amazon.com за малко е щяла да се казва "Cadabra", което идва от "Abracadabra". Тази идея обаче е била отхвърлена, защото адвокатът на Джеф Безос чул неправилно думата като "cadaver" (труп).

Безос избрал името Amazon.com по две причини – първо, за мащабност (Amazon.com в началото се рекламираше като "Най-голямата библиотека на Земята") и второ - тогава подрежданията на сайтовете били по азбучен ред.

Складовете на Amazon имат по-голяма обща площ, отколкото 700 зали като Медисън скуеър гардън и могат да съберат повече вода от 10 000 басейна с олимпийски размери.

Първата книга, която Amazon.com продава, е от гаража на Безос през юли 1995 г.

Настоящото лого на Amazon е проектирано така, че да изобразява усмивка, която се простира от A до Z. "Това символизира факта, че компанията има желание да доставя всичко на всеки, навсякъде по света."

Служителите на Amazon.com прекарват по два дни на всеки две години, работейки в отдела за обслужване на клиенти, като това прави дори и CEO-то на компанията. Тази практика е наложена с цел всички служители да разберат процеса по обслужването на клиентите.

Amazon контролира 10% от електронната търговия в Северна Америка. Компании, като Office Depot, Staples, Apple, Dell, WalMart, Sears, контролират общо други 10% от пазара или колкото Amazon.

През миналата година, когато сайтът на Amazon се срина за 49 минути, компанията пропусна да реализира продажби за близо 5.7 млн. долара.

Уникалните посетители на Amazon са пет пъти по-ценни от тези на eBay. Всеки уникален посетител на Amazon носи средно около 189 долара на компанията, докато посетителите на eBay носят средно едва по 39 долара.

През 2009 г. Amazon.com купи популярния онлайн магазин за обувки Zappos.com в сделка, която бе оценена на 1.2 млрд. долара. Amazon плати за Zappos изцяло в акции.