Общо 23% от служителите са се обаждали на работодателя си, за да кажат, че са болни поне веднъж в годината, въпреки че са се чувствали добре, сочат данни от проучване на CareerBuilder.com.

Отчетено е обаче съществено понижение от изследването през 2005 г., когато 43% са отговорили положително на този въпрос.

Най-често лъжливите оправдания са свързани с почивка (50%), нужда от повече сън (24%), лични проблеми (20%), посещение при личния лекар (17%), както и планове със семейството (16%).

Част от мениджърите обявиха, че не поставят под съмнение дадените извинения, докато останалите са малко или много скептично настроени. Почти половина заявяват, че са хващали служител с фалшиво извинение, а 27 на сто са уволнявали след като служител не е могъл да даде основателна причина за отсъствието си.

Общо 41% от анкетираните мениджъри са на мнение, че са получавали необикновени извинения. Ето и някой от тях:

1. Служителят казва, че е натровен с храна от тъщата си.

2. Служител се обажда от мобилния си телефон, за да каже, че ще закъснее, тъй като е заключен в обществена тоалетна.

3. Служител чупи крака си, докато се спуска пиян със скейтборд от покрива на къщата си.

4. Една от стените в апартамента на служител е паднала предишната вечер.

5. Майката на служителя била в затвора.

6. Съпруга на служител заявила, че днес той не може да отиде на работа, тъй като има спешни задачи вкъщи.

7. Служител закъснял за работа заявил, че кучето е изяло картата му за градския транспорт.

8. Служителят имал невероятно хълцане.

9. Служителят казва, че е бил ударен от автобус.

10. Служителят бил тъжен.