Пандемията от коронавирус в Ню Йорк накара градската управа да преосмисли как ще изглежда общественият транспорт в бъдеще.

Пътникопотокът в метрото намаля с около 80 процента от началото на годината, като все повече хора избират да се разхождат или да карат колело, когато им се налага да пътуват, за да спазват социалната дистанция.

Заради това властите предприемат по-сериозни мерки за безопасността на пешеходците, като се обмисля построяването на мост между Манхатън и Лонг Айлънд, предназначен само за пешеходци.

„Години наред наблюдаваме голямо увеличение в броя на колоездачите и пешеходците“, казва транспортният консултант и бивш комисар по трафика в Ню Йорк Самюъл Шварц пред Time Out.

25 -те най-големи архитектурни грешки, които сме виждалиТе са пълна катастрофа

„Това е особено вярно за поколението на милениалите. Те се радват, когато успяват да включват физическата активност в своето пътуване", допълва той.

За да им осигурят повече удобства, Шварц и група инженери предлагат изграждането на нов мост за пешеходци и колоездаци, наречен Queens Ribbon. Той ще бъде широк само 6 метра, така че преминаването на автомобили би било невъзможно.

Мостовете Бруклин и Куинс, както и Манхатън и Уилямсбург, вече се доближават до запълване на капацитета си. А градове, като Париж и Лондон, вече правят проекти за изграждане на пешеходни мостове, като Ню Йорк изостава от тази тенденция.

Единственият недостатък на бъдещия мост, според The New York Times, е неговата цена. Той не само трябва да бъде одобрен от властите в града и щата, но и ще изисква „обилна инвестиция“ от 100 милиона долара от бюджета на Ню Йорк, който вече е изправен пред фискална криза.

Все пак, както обяснява Шварц, мостът може да изплати стойността си в бъдеще.