Популярен YouTube-ер беше обвинен от организация, която следи рекламната индустрия, в това, че подвежда малки деца, като не обявява, че представя спонсорско съдържание в канала си.

Миналата седмица от организацията с нестопанска цел Truth in Advertising (TINA) са подали жалба във Федералната търговска комисия на САЩ, в която твърдят, че Раян от Ryan ToysReview "мами милиони деца в предучилищна възраст, които в своите ранни етапи на развитие не могат да правят разлика между реклама и органично съдържание."

Осемгодишният Раян, чийто канал има над 21 милиона абонати, е известен с това, че представя нови играчки. Начинът, по който го прави, превърна канала в един от най-гледаните в YouTube, с над 31 млрд. гледания.

В резултат на тази популярност, каналът, който се управлява от родителите на Раян Шион и Лоан Каджи и е създаден, когато Раян е едва на 3 години, има спонсорски договори с компании, като Chuck E Cheese, Colgate, Nickelodeon и Walmart.

Според жалбата на TINA, близо 90% от видеата, качени в Ryan ToysReview, съдържат поне по една платена продуктова препоръка за деца под 5-годишна възраст.

Според организацията обаче рекламите не са ясно обозначени като такива и често са позиционирани редом с неспонсорирано съдържание, което затруднява децата да различават кои продукти са спонсорирани и кои не.

В закона за рекламите на FTC се казва, че те "трябва ясно и видимо да бъдат обозначавани по начин, който лесно може да бъде разбран от целевата аудитория."

"Инфлуенсърите на деца, като Ryan ToysReview, прекаляват с инфлуенсър маркетинга," казва Бони Патън, изпълнителен директор на TINA.org. "Таргетирането на уязвима част от населението, която не може да различи маркетинга от органичното съдържание, е подвеждащо и FTC трябва да се намеси и да сложи край на това."

В свое изявление бащата на Раян защити Ryan ToysReview и каза, че "създаването на съдържание, което е безопасно и уместно" за зрители на всякаква възраст, е приоритет номер едно на семейството.

"Ние следваме стриктно условията за използване на платформата и всички действащи закони и регулации, в това число изискванията за обявяване на рекламно съддържание," казва още той.