По-младите хора не пият толкова много, колкото са го правили по-възрастните на техните години. Тенденцията не е от днес. Все повече проучвания показват, че по-малко млади хора са употребявали алкохол през последното десетилетие, пише Business Insider.

Още през 2018 г. проучването „Мониторинг на бъдещето“ на Мичиганския университет разкри, че милениалите и поколението Z пият по-малко от бейби бумърите и поколението X.

Проучване, публикувано в JAMA Pediatrics през 2020 г., установи, че делът на студентите в САЩ, които съобщават, че се въздържат от пиене, се е увеличил от 20% през 2002 г. на 28% през 2018 г.

Друго изследване, публикувано през 2018 г., установи, че в Обединеното кралство процентът на непиещите на възраст от 16 до 24 години се е увеличил до 29% през 2015 г. от 18% преди десетилетие.

Изследователите, провели глобално проучване, публикувано в The Lancet през 2018 г., заключиха, че никаква консумация на алкохол не е безопасна. Те откриха, че алкохолът е водещ рисков фактор за заболявания в световен мащаб, като е довел до 2,8 милиона смъртни случая през 2016 г. и че е причина за 10% от смъртните случаи при хора на възраст от 15 до 49 години.

CNN планира да намали показването на консумация на алкохол в новогодишната нощ, съобщи Variety. Данните на Google Trends показват, че „трезвеност“ е сред най-търсените думи в САЩ през 2022 г.

Трезвеността - новата мода в туризмаИма няколко причини, поради които хората избират да не консумират алкохол, и бизнесът започва да напипва пулса на новата луксозна услуга

На този фон движението "Трезво любопитство” става все по-популярно. То носи името на заглавието на издадената през 2018 г. книга на Руби Уорингтън, посветена, като много други бестселъри, на отказването от алкохола.

Мили Гуч, основателка на Sober Girl Society, казва пред Insider, че „трезво любопитство“ е целенасочено двусмислена фраза. Тя означава, че хората внимават повече кога и защо пият. Някои намаляват пиенето или се въздържат за продължителни периоди, докато други спират да пият напълно.

Разпространението на движението в социалните медии се харесва на младите хора, особено на младите жени. Инфлуенсъри публикуват в TikToks и Instagram истории, в които описват как са се отказали от пиенето и си партнират с марки, продаващи алтернативи на алкохола, чийто пазар се разширява.

Той пребори алкохола и наркотиците, за да създаде успешна компанияДжъстин Маклауд, съосновател и главен изпълнителен директор на Hinge първоначално създава приложението за запознанства за “за да реши собствения си проблем.”

Знаменитостите също са част от тази тенденция.

Моделът и тв водеща Криси Тейгън документира отказването си от алкохола в социалните медии. Този юли тя отпразнува една година трезвост, споделяйки, че най-много я е вдъхновила книгата „Откажете се като жена: Радикалният избор да не пиете в култура, обсебена от алкохола“.

Бела Хадид също многократно е говорила за проблема с пиенето. Супермоделът наскоро каза, че пие понякога, но е спряла твърдия алкохол.

Хадид и други известни личности инвестират в компании, които правят алтернативи на алкохола. Хадид стана съосновател на уелнес бранда за функционални напитки Kin Euphorics през 2021 г., а Кейти

Пери пусна линия безалкохолни аперитиви по-рано тази година.

През последните няколко години в САЩ се появяват все повече магазини и барове за трезвеници. Много американци ще посрещнат Нова година без алкохол, пише още Insider и допълва, че докато пазарът на алкохолни алтернативи се разширява и интересът към трезвеността се увеличава, тенденцията вероятно ще продължи през 2023 г. и след това.