Студеното време е изпитание за акумулатора на всеки автомобил и собствениците на старите дизелови автомобили добре знаят това. В случая с електромобилите- това може да е дори критично, показаха тестовете на четири такива коли (Fiat 500 Elektro Karabag, Mitsubishi i-Miev, Smart ED и Mia Electric) при ниски температури.

Тестът на auto motor und sport показал, че при електромобилите не възниква проблем със запалването, но пробегът значително се съкращава, мощността пада, а при -20 градуса колата е напълно неизползваема.Макар електролитът в някои батерии да издържа и до -50 градуса, те също губят ефективност с падането на температурите.

Още един минус на зимната експлоатация на електромобилите се оказва допълнителното потребление на енергия за отопление на салона, светлини и необходимостта от повече енергия, за да се увеличи съпротивлението на сняг.

В резултат Smart успял да измине 84 км вместо обичайните 159 с едно зареждане на акумулатора.

Mitsubishi i-MiEV изминал едва 64 км .

Mia Electric наистина загубила едва 7% от обичайния си ход, но... без отопление на салона.

Fiat 500 Karabag показал най-добри резултати със 105 км, или 20% под обичайните.

В настоящо време в Европа се води активна кампания в полза на електромобилите.В тяхна защита трябва да се каже, че като втори градски автомобил те са напълно достатъчни, за дълги разстояния обаче ще се наложи още доста да се поработи върху функционалността им.