Щатската компания Kellogg Co. не трябва да се притеснява, че служителите в подразделението й във Великобритания няма да дойдат на работа или пък ще се измъкнат от офиса, когато Англия се изправи във важния си мач срещу Словения през следващата седмица, пише Bloomberg.

Когато мачът започне в 3 часа следобед местно време на 23 юни, 660-те служители на Kellogg в Манчестър, ще имат право да се съберат в предверието на сградата, за да проследят опита на отбора им да се класира за следващата фаза.

Много от мачовете на Световното първенство по футбол се провеждат в работно време и европейските компании трябва да решат дали да създадат условия на служителите си, които искат да гледат своите отбори. Тези, който решат да не го правят са изправени пред риска да се сблъскат с отсъствия от работа или задръстване на Интернет връзките, тъй като служителите искат да гледат мачовете на живо онлайн. Стойността на изгубените работни часове от бизнеса във Великобритания по време на първенството може да достигне 1 млрд. паунда (1.48 млрд. долара), според Chartered Management Institute.

Най-големият италиански автопроизводител Fiat SpA може да получи около 500 медицински от служителите си в дните на важните футболни мачове, според източници близки до компанията.

В офиса на Credit Suisse Group AG в Лондон има малка зала, в която служителите на компанията могат да гледат определени мачове от Световното първенство. За служителите, които не могат да напуснат работните си места по време на търговските сесии, пък има поставени екрани. Компанията също така събира пари за борба с болестта Алцхаймер като продава знаменца на служителите, подкрепящи своите национални отбори.

Най-голямата японска брокерска къща Nomura Holdings Inc., пък се е постарала служителите й в Европа да могат да гледат мачовете или по интернет на бюрата си, или пък на големи екрани в отделни стаи.

"Нашите служители работят здраво и разпределят ефективно работното си време, така че ръководството на компанията се радва да може да им осигури условия, за да гледат мачовете в следващите седмици," казват от Nomura.

Третата най-голяма верига супермаркети във Великобритания J Sainsbury Plc позволява на служителите да разменят смените си, да започват или да свършват работа по-рано и да напасват почивките си така, че да съвпадат с началото на мачовете.

QAS Ltd., която е подразделение на Experian Plc, пък е изпратила имейл до служителите си преди началото на Световното първенство, в които ги призовава да изберат отбор, чиито мачове ще им бъде позволено да гледат в местните барове.

"Трябва да сме сигурни, че няма важна среща когато сме извън офиса, а и трябва да наваксаме с работата после, така че нещата се получават добре, както за нас, така и за компанията," казва Ник Мууди, който работи в QAS и е гледал мача Нова Зеландия-Словакия в работно време в лондонски бар.

Проучване на PricewaterhouseCoopers LLP сред 1 000 британски служители показва, че 53% от мъжете и 21% имат намерение да гледат мачове, които попадат в работно им време. Около 5% от участниците са планирали да гледат без позволението на работодателите си или да си вземат болнични.

Компаниите, които не създадат добри условия за служителите си, които искат да гледат мачовете, могат да открият, че скоростта на служебния интернет се забавя, тъй като служители влизат, за проследят мачовете на живо онлайн, казва Скот Морисън, вице-президент на Gartner Inc.

"Много компании заплашват да блокират стрийминг трафика, ако мрежите им бъдат претоварени," казва Морисън.

Служителите на Adidas AG и Puma AG в Германия ще могат да гледат мачовете. В централата на Adidas в Херцогенаурах, са поставени телевизори в изложбен център с формата на стадион, както и в столовата. От Puma също са обзавели помещенията си за хранене с телевизори.

В столовата на втория най-голям производител на чипове в Европа Infineon Technologies AG служителите днес ще могат да гледат обедната среща между Германия и Сърбия.

Най-големият производител на софтуер за управление на бизнеса в света SAP AG показва всички мачове на огромен екран в централата си във Валдорф, Германия и в два други завода наблизо.

Не всички работодатели обаче са толкова благоразположени. Вторият най-голям производител на луксозни автомобили света Daimler AG не позволява на служителите си да гледат мачове, докато са на работа, като причина за това се изтъкват правилата за безопасност на работното място.

Германската компания Beiersdorf AG, която произвежда крема Nivea, също не е осигурила достъп до излъчването на Световното първенство на служителите в централата си в Хамбург.

Служителите в някои от офисите на най-голямата холандска компания за финансови услуги ING Groep NV, която е и спонсор на холандския национален отбор, трябва да плащат такса, за да гледат мачовете. Постъпленията отиват за инициатива на ING и УНИЦЕФ набираща средства за деца.

Royal Bank of Scotland Group Plc ще превърне предверието на лондонския си офис във футболен терен с огромни екрани, които ще развличат банкерите и клиентите по време на Световното първенство.

Станете наш почитател във Facebook