В условия на криза стратегията ни не се промени, тя бе дефинирана преди няколко години и затова не бе засегната. Ние сме банка, която действа предпазливо и с чувство на отговорност. И точно защото бяхме предпазливи преди кризата успяхме да отпускаме кредити и по време на кризата, коментира в специално интервю за Profit.TV, Филип Лот, главен изпълнителен директор на SG Експресбанк, която спечели награда „Банка на годината за 2010 г".

Искаме да станем по-големи, да набъбнем, да имаме повече клиенти и повече от тях да са доволни, допълни Филип Лот.

Клиентите имат нужда от кредити и от своята банка именно когато са затруднени, какъвто е моментът на кризата.

И наистина успяхме през тези две години, които бяха много трудни, да откликнем на очакванията на клиентите. Въпреки кризата и по време на кризата ние не спряхме да инвестираме. Продължихме да инвестираме и да набираме персонал.

Смятам, че банката ни бе най-добра от гледна точка на стабилността и на качеството на обслужване на клиентите през изминалата година, сподели Лот.

Имаме средносрочна и дългосрочна стратегия, свързана с България. Евентуални покупки на други банки в страната е възможна, стига да има добри възможности. Ако има банки, които отговарят на нашите критерии и са стабилни и интересни защо да не обсъдим подобни решения, допълни Лот.

По отношение на кризата в Гърция трябва да наблегнем на нещо. А именно, че филиалите на гръцките банки са български банки. Това означава, че техен наблюдател и контрольор е БНБ.

Това е важно и означава, че въздействието на кризата в гръцките банки ще е ограничено. Така или иначе кризата си каза думата и днес има банки, които са с по-силни позиции от други.

Българската банкова система е наистина стабилна, но конкуренцията ще продължи. Това е една здравословна конкуренция, която ще оздрави финансите и всъщност ще спечелят пазарен дял най-добрите банки - тези, които предлагат най-добри услуги и заеми при най-добри условия.

Смятам, че SG Експресбанк ще е сред банките, които ще спечелят пазарен дял. Рецептата е много проста - имаме нужда от клиенти, които да са доволни от своята банка. Нашата най-добра реклама са именно доволните клиенти, които споделят това пред своите приятели и роднини, които ще дойдат утре и ще станат наши клиенти.