Колкото по-кратко е името, толкова по-добре, поне по отношение на доходите, сочи ново изследване на TheLadders. Според него всяка допълнителна буква в личното име намалява годишната заплата средно с 3 600 долара.

Изследването на TheLadders е осъществено със сравняването на доходите на двадесет и четири двойки имена като Стив и Стивън, Бил и Уилиям и др. Във всички случаи с изключение на един (Лари и Лорънс) хората с по-кратки имена са печелели повече.

Сайтът за работа е с 6 милиона потребители, като 3.4% от тях са изпълнителни директори или мениджъри.

Изследването сочи, че осем от 10 имена на мъже на мениджърски позиции са с пет или по-малко букви, като тази група изкарва средно с 10% повече от хората с по-дълги имена на подобни позиции.

Най-популярните имена са Боб, Лорънс и Бил.

Изпълнителните директори с по-кратки имена се възприемат по-добре от служителите според Джон Котън, професор по мениджмънт в Marquette University. Котън обаче се отнася донякъде скептично към проучването, защото според него то не е статистическо значимо.

„Не смятам че можеш да избереш име, за да получаваш повече пари, а по-скоро такова, което да ти носи по-малко. В тази насока нетипични имена като Епъл или Мунбийм, или афроамериканските като Тайрон, Джамал или Латоя не се възприемат особено положително от работодателите в сравнение с по-типичните такива като Джон и Сюзън“, допълва професорът.

Изследване, направено през 2011 година, също показа, че изпълнителните директори в САЩ по-често са с по-кратки имена.

Като цяло Европа е по-благосклонна към хората с по-дълги имена, като най-често срещаните имена на изпълнителни директори на стария континент са Волфганг, Хавиер и Чарлз.