Астрономи от Кримската астрофизическа лаборатория откриха 400-метров астероид, който през 2032 г. може да се сблъска със Земята. Това се казва в материалите на Центъра за малки планети и астероидния сектор на НАСА.

Малката планета, която е записана като 2013 TV135, бе открита на снимки на звездното небе, направени от Кримската обсерватория на 12 октомври.

Откритието бе потвърдено от други руски обсерватории - Ка-Дар и МАСТЕР в Бурятия, както и от астрономи в Италия, Великобритания и Испания, съобщи БГНЕС.

Небесното тяло с размери около 410 м е отнесено към категорията потенциално опасни астероиди, защото минималната дистанция между неговата орбита и орбитата на Земята е 0.012 астрономически единици или 1.7 млн. км. За потенциално опасни се приемат космически тела с дистанция по-малка от 0.05.

По предварителни изчисления на траекторията, на 26 август 2032 г. има вероятност 1 на 63 000 да се сблъска със Земята. Тази вероятност се приема от учените за достатъчно висока, за да бъде причислен астероидът към клас 1 по Торинската скала на опасности от астероиди. Това е много малък риск, но все пак не е равен на нула.