Страните от Европейския съюз постепенно отварят границите си за туристи, включително и Франция, която обяви, че това ще се случи на 9 юни.

Ако кметът на Париж Ан Идалго обаче реализира плановете си, френската столица няма да се върне към нормалността в параметрите, в които я познаваме.

Като част от кампанията за намаляване на автомобилния трафик в Париж, Идалго наскоро обяви най-новата си цел: да забрани повечето превозни средства в центъра до следващата година.

Според Bloomberg CityLab планът ще създаде зона, обхващаща по-голямата част от центъра на Париж, в която няма да бъде допускан транзитен трафик на автомобили.

Това би елиминирало 55% от общия трафик - над 100 000 автомобила - средно на ден, преминаващи през тази зона, твърдят градските власти.

Най-секси градовете на планетатаМаями е обявен за най-секси град в света, сочат резултатите от ново проучване

Единствените разрешени превозни средства в зоната ще бъдат тези на жителите (включително гости на хотели), на хора с увреждания и превозни средства, използвани за обществен транспорт, доставки или услуги, съобщава Bloomberg CityLab.

С тези промени кметът Идалго се надява да намали шума и замърсяването в района, като същевременно се бори с изменението на климата и създава повече пространство за дървета, зони само за пешеходци и велосипедни алеи.

Този план е още една стъпка от дългогодишните усилия на администрацията на Идалго да намали употребата на превозни средства в Париж.

Градът вече ограничи дизеловите автомобили, пристанището на Сена е пешеходна зона, достъпът на превозни средства по няколко основни улици е забранен, като мястото им е заето от зелени площи и тротоари.

По време на пандемията Идалго се възползва от възможността да въведе нови ограничения за превозните средства, давайки предимство на велосипедните алеи. Докато Париж се връща към нормалния си ритъм, местните власти ще се опитат той да не се препълни с автомобили, както в дните преди COVID-19.

Понастоящем зоните, обхванати от плана на Идалго, са около 14 квадратни километра. Жителите на Париж могат да споделят мнението си онлайн формуляр. Ако те покажат подкрепа за разширяване на зоната, това може да се случи в бъдеще.