Първият в света тунел за кораби ще изгражда Норвегия

24263
Първият в света тунел за кораби ще изгражда Норвегия

© Норвежка крайбрежна администрация/gcaptain.com

Норвежките власти дадоха зелена светлина на финансирането на първия в света пълномащабен корабен тунел, който трябва да заобиколи един от най-опасните райони за плавателни съдове по протежение на норвежкия бряг.

Път за Stad Ship Tunnel ще бъде проправен чрез взривяване през 1.7 км скали в най-тясната точка на полуостров Стад.

Основната задача на новото съоръжение не е да пести време от пътуване, а по-скоро да позволи на корабите да се движат по-безопасно в района, който се смята за една от най-опасните зони за плавателни съдове по крайбрежието на Норвегия.


Тук моряците се борят с повече от 100 буреносни дни годишно и опасната комбинация от вятър, течения и вълни, посочва gcaptain.com. Според докладите, 33 души са загубили живота си в района от края на Втората световна война насам.

Норвежкият телевизионен оператор NRK съобщава, че норвежкото правителство е одобрило на 2 март пълната сума за финансиране на проекта, която възлиза на 2.7 млрд. норвежки крони, или 301 млн. евро.

Финансирането ще бъде осигурено в две фази, а изграждането на тунела ще стартира през 2018 г. и ще продължи до 2029 г.

Норвежката крайбрежна администрация, която отговаря за проекта, съобщи, че по време на изграждането на тунела ще бъдат премахнати около 3 милиона кубически метра твърда скала от планинския склон.

Идеята за създаването на подобен маршрут през Стад се върти в Норвегия в продължение на десетилетия, но осъществяването й беше ускорено през последните години, след като проучвания определиха най-добрия маршрут.

През 2013 г. норвежкият парламент заделени 1 млрд. норвежки крони за проекта.

Норвегия ще изгради първия подводен тунел за обществено ползванеЗа момента са заделени 25 млрд. долара за осъществяване на проекта

След като строителството му приключи, Stad Ship Tunnel ще бъде с дължина 1.7 км, височина 37 метра и широчина от 26.5 метра. Изграждането му се очаква да отнеме около 3 до 4 години, но като цяло проектът може да обхване повече от десетилетие.

В допълнение към предоставянето на по-безопасен маршрут за моряците, тунелът се очаква да служи и като популярна туристическа атракция с потенциал за висящ мост, който да бъде отворен за обществеността.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg