Паста за зъби, която оправя кариесите ви, докато спите, разработиха във Великобритания. Продуктът включва веществото BioMinF, който се свързва към зъбите, запълва дупките и бавно освобождава смес от калциев фосфат и флуорид.

Пастата е разработена от екип, ръководен от професор Робърт Хил, който работи в лондонския университет Куин Мери.

В бъдеще чудната съставка, известна като биоактивно стъкло, ще се използва за направата на „лакове“, които да защитават зъбите ни от вредни външни въздействия. Изследователите не изключват възможността тя да е предвестник на ера без зъболекари в стоматологията.

По време на тестовете малки частици от веществото Biomin се изстрелват в увредените зъби с помощта на въздушни струи, за да отстранят щетите и да възстановят емайла.

Според проф Хил лабораторните изследвания са показали, че продуктът е много по-напреднал от пастите за зъби, които се предлагат на пазара в момента и включват разтворим флуорид. Това е така, защото флуоридът в BioMinF се освобождава по-бавно с течение на времето – за около осем или девет часа.

По-бавното освобождаване на активните съставки в пастата за зъби BioMinF се смята, че е особено добро за децата, които може би не мият зъбите си толкова често или внимателно, колкото трябва.

Вижте още: Топ 10 на лекарските грешки

Технологията вече е лицензирана от университета и ще стои в основата на паста за зъби и други продукти, разработвани от Biomin Technologies, чийто съосновател е проф Хил.

Продажбата на пастата за зъби, която се прави в Стоук, ще започне на интернет страницата на компанията, която планира да работи в партньорство с други производители от цял ​​свят. Продуктът ще струва 4.44 паунда (около 12 лева) за 75 ml. Според производителите цената на пастата е отражение на високата стойност на иновативния й процес на производство.

Малката британска компания ще участва в истинска битка между Давид и Голиат с мултинационалните производители на паста за зъби, които са гиганти от рода на GlaxoSmithKline, притежаваща марки като Sensodyne, Aquafresh и Colgate.

Тези глобални гиганти харчат десетки милиони лири за научни изследвания, маркетингови тактики и подкрепа от известни личности в опит да увеличат продажбите си.