Плати с лицето си за бърза храна в Китай

© Pixabay
Купуването на храна в един от обектите на KFC в Китай вече е далеч по-лично изживяване.
Забравете парите в брой, кредитните карти или смартфоните – клиентите вече могат да плащат сметките си чрез своето лице, благодарение на нова технология, представена в края на тази седмица.
Ant Financial - компания, партньор на китайския гигант Alibaba, обяви новата услуга, която е достъпна в град Ханджоу.
Това е последният пример, който демонстрира как технологиите, свързани с лицево разпознаване, могат да се прилагат от бизнеса и евентуално от националните правителства.
Как работи разплащането с лицево разпознаване?
Клиентите на китайския KFC, носещ името Kpro, задават поръчката си на специален тъчскрийн терминал, след което сканират лицето си.
Така машината съпоставя сканираното лице с паспортната снимка на клиента, която се съхранява в базата данни на системата и ако има съвпадение, сметката бива платена автоматично, след като потребителите въведат телефонния си номер като потвърждение. Храната се сервира от човек, след като трансакцията е осъществена.
Системата е базирана на платформата за дигитално разплащане Alipay, която има над половин милиард ползватели по света, като приложението на компанията вече позволява на китайските потребители да влизат в него чрез лицево разпознаване.
Разработчиците от Ant Financial подчертават, че технологията е напълно сигурна по отношение на личните данни на потребителите. Системата разполага с камера в реално време и други защити, които служат като превенция срещу измами, като това например някой да се опитва да плати с вашите пари, показвайки ваша снимка пред скенера.
Подобни технологии за лицево разпознаване вече се използват в Китай.
Технологичната компания Baidu вече провежда тестове на софтуер, който издава входни билети за туристически дестинации. Освен това персоналът на компанията може да плаща във ведомствения ресторант чрез лицето си.
11 технологични продукта, които ще станат излишни до 2025 г.Технологичният свят е особено подвластен на промяната, а тя обикновено е свързана със заместването на стари технологии с нови
Европейските и американски технологични компании изпитват затруднения при внедряване на подобни технологии поради доста по-затегнатата регулация, отколкото в Китай.
Така например, през 2011 г. Apple са принудени да премахнат приложение, което е позволявало чрез снимка да се разбере кой е човекът на изображението.
В Китай обаче ситуацията е друга. Местните власти вече са обвързали камерите за наблюдение в градовете с технология за лицево разпознаване.
Подобна технология има дори в тоалетните в популярен парк в Пекин, за да спре хората да крадат тоалетна хартия.
Българският бизнес
- УниКредит Булбанк с награда „Банка на годината в България“ от The Banker
- Григор Димитров е посланик на бранда „ПБ Лични финанси“ на Пощенска банка
- Стартира каузата „Свързва ни доброто: дари за децата и А1 ще удвои сумата“