Мъжкото списание Playboy обяви, че спира да използва Facebook заради начина, по който социалната мрежа борави с данните на потребителите.

Това решение бе обявено вчера от главния редактор на Playboy Купър Хефнър, който е син на покойния основател на изданието Хю Хефнър.

Той се е оплакал, че насоките за съдържанието и корпоративната политика на Facebook са в противоречие с ценностите на Playboy и че платформата "според нас продължава да бъде сексуално репресивна."

"След като стана ясно за намесата в свободните избори за презиент на САЩ, това е поредното ни притеснение относно начина, по който те се отнасят с данните на потребителите, над 25 милиона от които са фенове на Playboy. Това бе ясен знак за нас, че трябва да напуснем платформата," написа Купър Хенфър в Twitter.

След неговото изявление основната страница на Playboy във Facebook изчезна. Други официални страници, които използват името на марката като Playboy Netherlands, все още са достъпни в социалната мрежа. Не е ясно обаче дали Playboy има някакъв контрол над тези страници.

Playboy не е първата компания, която се оттегля от Facebook.

Миналата седмица технологичният милиардер Илон Мъск изтри Facebook страниците на двете си основни компании, производителят на електромобили Tesla и космическата компания SpaceX.