CBS вече е продала 95% от 30-секундните си рекламни спотове по време на финала по американски футбол на Националната футболна лига (НФЛ), известен като Супербоул и в момента сключва сделки за оставащото свободно рекламно време, пише CNNMoney.

"Остават ни буквално няколко спота и в момента водим преговори за тях", казват от CBS.

По различни изчисления CBS таксува рекламодателите с между 2.5 и 3 млн. долара за 30-секунден рекламен клип.

Въпреки солените цени, се счита, че по време на Супербоул продуктите на рекламодателите гарантирано достигат до потребителите. Миналогодишният финал между Питсбъг Стийлърс и Аризона Кардиналс е гледан от рекордните 98.7 млн. души в САЩ според Nielsen Company.

Цената на рекламите по време на събитието нараства постепенни с годините. NBC, която предава миналогодишния финал, е таксувала рекламодателите средно с 3 млн. долара за 30-секунден спот. За сравнение през 2008 и 2007 г. цената е била 2.7 млн. долара и 2.385 млн. долара, според TNS Media Intelligence.

Приходите от реклами от миналогодишния Супербоул възлизат на 213 млн. долара, според TNS, което представлява значително увеличение, в сравнение с постъпленията в размер на 186.3 млн. долара през 2008 г. и 151.5 млн. долара през 2007 г.

Рекламното време също се е увеличило през последните пет години до 45 минути и 10 секунди през 2009 г. в сравнение с 41 минути и 55 секунди през 2004 г., по данни на TNS.

Кой ще рекламира тази година?

Пивоварната Anheuser-Busch е закупила най-много рекламно време за тазгодишния Супербоул, според CBS, измествайки PepsiCo от първото място. PepsiCo ще продължи да рекламира хранителните продукти на подразделението си Frito-Lay, но не и безалкохолните си напитки.

Супербоул ще се проведе на 7 февруари на Долфин Стейдиъм в Маями.