Половината от всички деца на 10-годишна възраст във Великобритания притежават собствен смартфон. Това показват данните от проучване на медийния регулатор Ofcom, цитирано от BBC.

От изследването става ясно още, че 24% от малчуганите на възраст между 3 и 4 години имат таблети, а 15% от тях получават разрешение от родителите си вечерно време да си лягат с мобилните устройства.

Изводите се базират на анкета, проведена сред 3200 деца и родители във Великобритания.

От Ofcom отчитат и друга интересна тенденция - все повече тийнейджъри използват социалните медии, за да изразяват подкрепата си за различни обществени каузи и организации.

18% от подрастващите са коментирали подобни теми, а около 10% от тях са подписвали различни онлайн петиции.

Авторите на проучването наричат това "ефекта Грета", на името на 17-годишната екоактивистка Грета Тунберг.

Проучването на дигиталните навици на децата показва още, че 48% от момичетата на възраст между 5 и 15 години играят видеоигри, докато при момчетата в същата възрастова група този дял е 71%. Момчетата прекарват и повече време в такива дейности - средно по 14.5 часа на седмица, в сравнение със 7.5 часа при момичетата.

Snapchat и Facebook остават най-популярните социални платформи сред британците под 18-годишна възраст, като 62% от тях използват и WhatsApp.

99% от децата между 5 и 15 години гледат телевизия, 27% използват "умни" аудио и видеосистеми, а само 22% слушат радио. 80% от малчуганите предпочитат да гледат видео онлайн и да избират сами съдържанието.

Една от участничките в анкетата, на 9-годишна възраст, споделя с авторите на изследването, че не харесва телевизията, защото не може да избира какво да гледа.

От Ofcom проучват и мнението на родителите за дигиталните навици на децата им, както и техните притеснения. Според данните 45% от възрастните считат, че ползите от използването на интернет от ранна детска възраст са много повече от рисковете.

Като цяло обаче се засилват опасенията, че децата могат да попаднат на вредно или опасно за тях съдържание в Мрежата.

По-малко от 47% от анкетираните родители са загрижени за допълнителните разходи, които трябва да правят за видеоигри и други дигитални забавления за децата си.