На всички ни се е случвало. Дори най-внимателните хора попадат в неудобната ситуация, в която са изпратили писмо на грешен имейл.

Не се паникьосвайте! Това е едно малко бедствие, но изходи от него има.

Отговорете, не реагирайте

Първата стъпка е да поемете дълбоко дъх и да се подготвите за плана за реакция. Не се паникьосвайте! Тъй като е логично, че сме били разсеяни или претоварени от работа, то решението е да забавите темпото – поне за минута, преди да измислите отговор. Така ще се подготвите по-добре.

Разберете кои са опциите за корекция

Проверете възможностите на електронни пощи, като Google и Outlook, които минимизират видимото съдържание за получателя. Някои системи позволяват да „отзовете“ съобщението, но не изтриват наистина съдържанието.

Оценете съдържанието на електронното писмо

Има ли последствия от грешката ви? Ако не, то няма за какво да се притеснявате. Възможно е погрешно да сте изпратили писмо на друг колега. Ако проблемът е по-сериозен, то свържете се с по-висшестоящ колега – в случаи на изтичане на информация за фирмата.

Оценете реципиента на грешката

Пуснали сте писмо до човек, който е разбран и не би се възползвал от грешката ви? Или пък не?

Ако съобщението е изпратено до човек извън фирмата, тогава е по-добре да позвъните и да разрешите казуса. Уверете се, че писмото ви не съдържа ценна за компанията информация. В противен случай ще изисква намесата на висшестоящ.

12 неща, които да направите в рамките на днешния работен денИ няма да съжалявате

Голяма грешка, определено сте писали на грешния човек

Има два критични момента. Писмата ви по принцип да отиват към грешен имейл и това да се е случвало със седмици. В другия вариант сте изпратили писмо до голяма група хора.

В такива моменти усещате сериозността на грешката си. Необходимо е да се въоръжите с търпение, за да поправите нещата. Изисква се и късмет, за да не попадне и да не бъде използвана фирмената информация за злонамерени цели.

Задействайте спасителен план. Минимизиране на негативните последици.