Потайната милиардерска фамилия, която продаде марката Ray-Ban

3384
Потайната милиардерска фамилия, която продаде марката Ray-Ban

© Pixabay

Потайна милиардерска фамилия от Нидерландия ще изпрати 2019 г. с 4 млрд. долара по-богата, след като през лятото продаде GrandVision - собственик на марката Ray-Ban, на друга компания за очила.

Семейство ван дер Ворм успява да натрупа по-голямата част от състоянието си в размер на 11.2 млрд. долара благодарение на компанията за круизни кораби, която Вилем ван дер Ворм продава на Carnival за 625 млн. долара през 1988 г., според The New York Times.

През юли семейство ван дер Ворм продаде GrandVision на френско-италианския гигант EssilorLuxottica за 7.3 млрд. долара евро (8.1 млрд. долара). Фамилията притежаваше 77% от GrandVision и реализира печалба в размер на 4 млрд. долара.

Печалбата от продажбата ще бъде вложена в HAL - публично търгувания фонд, който се контролира от фамилията, според Bloomberg. Що се отася до това как точно ще бъдат използвани парите, засега не е особено ясно.

Семейството може да изплати дивидент на акционери, да реинвестира в нещо друго или да ги използва, за да се оттегли от бизнеса и да се занимава изцяло с филантропия, казва пред Bloomberg анализаторът на АBN Amro Bank NV Тийс Беркелдер.

Последният път, когато фамилията се сдоби с огромна сума - 625 млн. долара от продажбата на Holland America Line през 1988 г., те използваха средствата, за да основат HAL, пише Dutch News.

Пет богати фамилии, които изгубиха всичкоЧовек трудно може да си помисли, че една фамилия, чието състояние се оценява на десетки и дори стотици милиони долари, би могла да прахоса всичко


Представители на HAL не са отговорили на запитването на Business Insider за коментар за това как ще бъдат използвани средствата.

Фамилията е „ необичайно потайна“ за мащабите на богатството си

Анализатори разказват пред Bloomberg, че HAL и фамилията ван дер Ворм са необичайно потайни за мащабите на богатството си и не отговарят на запитванията за предоставяне на информация. В обществените документи на HAL и на уебсайта на тяхната благотворителна фондация членовете на семейството се споменават само с техните инициали.

Малкото, което се знае за финансите на фамилията, беше разкрито покрай аферата „Панама пейпърс“, при която адвокатска кантора от Централна Америка разпространи през 2016 г. купища документи за финансовите трансакции на държавни лидери, хора, заемащи публични длъжности, и милиардери от класацията на Forbes.

Изтеклите документи показаха, че HAL също има централа в бившата нидерландска колония остров Кюрасао в Карибско море, известен с ниските си данъци, с които привлича заможни чужденци.

Новият собственик на GrandVision - EssilorLuxottica, ще добави Ray-Ban към своя огромен портфейл от марки очила, който включва Coach New York, Armani Exchange, Burberry, Chanel, Ralph Lauren, Tiffany & Co., Tory Burch, Versace, Brooks Brothers, Oakley и Foster Grant.

Семейство ван дер Ворм не е единствената милиардерска фамилия, чиито инвестиции в сферата на модата и козметиката се оказват успешни през 2019 г.

Нарастващото търсене на луксозни стоки в Китай повиши цените на акциите на контролираната от Бернар Арно LVMH, на контролираната от Франсоа Пино Kering и на L'Oréal, която е под контрола на Франсоаз Бетанкур Мейерс. Тези френски милиардери са увеличили състоянието си през 2019 г. общо с 53 млрд.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg