Почитателите на автомобилите и журналистите често се оплакват, че в днешно време колите изглеждат еднакви.

Те обвиняват възхода на кросовъра, засилващата се необходимост автомобилите да се произвеждат колкото се може по-аеродинамични, за да бъдат по-икономични и постоянно увеличаващия се списък от важни характеристики и технологии за безопасност.

Цветовете на автомобилите обаче също са доста еднакви.

По-голяма част от автомобилите по пътищата по света са боядисани само в няколко различни цвята. Всичките те са това, което хората в индустрията на боите наричат “ахроматични.” Това означава цветове, които не са толкова цветни - бял, черен, сив и сребрист, пише CNBC.

Общо 39% от автомобилите по света са бели, според данни от 2019 г. на химическия концерн и производител на бои BASF. Черния, сивият и сребристият общо съставляват други 39% от автомобилите на пътя. Това означава, че близо 80% от всички автомобили са боядисани с ахроматичен цвят боя.

Най-популярният хроматичен цвят е синият — около 9% от колите са в този цвят, докато 7% от автомобилите се боядисват в червено.

Причините за това са различни, според източници от индустрия на боите. Дилърите на автомобили, които се стремят да избягват риска, избират да зареждат най-популярните цветове, като по този начин ограничават цялостното предлагане на необичайни цветове.

Потребителите, които също не са склонни да рискуват, може да се притесняват от това, че странният цвят след това може да свали цената на колата им, ако след време искат да я продадат.

Баща и син, продавачи на стари автомобили, забогатяха с $5 млрд. за денТяхната компания все още не е обявила тримесечна печалба, откакто стана публична през 2017 г.

Производителите на бои обаче твърдят, че днешните цветове на автомобилите са по-разнообразни, отколкото показва статистиката. Белият цвят не е просто бял, нито черният е черен, или сив, или сребрист.

Покритието може да бъде променяно по всевъзможни начини, като се добавят различни ефекти. Цветните нюанси също могат да се променят — добавянето на лек син оттенък към бялото създава футуристичен ефект, докато леко жълтеникавият оттенък намеква за лукс.

Тез промени са фини, но влияят на възприятието на клиентите, а автопроизводителите често са много конкретни в това какъв цвят търсят. Това е първото нещо, което един купувач наистина забелязва.