Ползващите приложения за запознанства във Великобритания ще могат да избират дали да поставят стикер към своя профил, който да указва, че са ваксинирани срещу COVID-19 или че подкрепят имунизацията.

На практика обаче няма как да бъде удостоверено дали тези, които са си сложили стикер, наистина имат поставена и ваксина.

Tinder, Match, Hinge, Bumble, Badoo, Plenty of Fish, OurTime и Muzmatch са заявили участие в тази инициатива, която е в партньорство с британското правителство.

Идеята за стикери за ваксинация се зароди в САЩ през май.

Някои от приложенията предлагат допълнителни стимули за онези, които казват, че са ваксинирани, като достъп до функционалности, които се плащат допълнително.

Bumble също така ще дава възможност на своите членове да споделят предпочитанията си за срещи по време на пандемията, като възгледи относно социалното дистанциране, носенето на маски и дали потребителите се чувстват комфортно да се срещат на претъпкани места.

Портрет на дигиталните маниаци: повече секс, но и повече депресияПрекалено активното използване на мобилни устройства от студентите води до по-ниски оценки, злоупотреби с алкохол и повече сексуални контакти, показва проучване

Британският министър за ваксините Надхим Захави описа новата инициатива като "невероятен актив" на програмата за ваксинация, пише BBC.

Проведено наскоро проучване сред 5 000 души във Великобритания показа, че само 28% от участниците са заявили, че биха излезли на среща с някой неваксиниран. Само 2% пък за заявили, че не биха излезли с някой, който се е имунизирал.

Приложенията за запознанства, насочени към ЛГБТ общността, като Grindr и Scruff, засега не са посочени като участници в програмата на правителството за споделяне на ваксинационния статус.