Рядък кашон от китайската национална алкохолна напитка беше продаден за над 1 млн. долара - или повече от пет пъти над цената, която експерти очакваха, че ще бъде платен за него.

Аукционната къща Sotheby's обяви, че е продала в Лондон кашон от обичаната високоалкохолна напитка Kweichow Moutai за 1 млн. паунда (близо 1.4 млн. долара).

Това е най-високата цена, плащана някога на търг за Moutai извън Китай, според аукционната къща.

Купувачът е азиатски колекицонер, чиято самоличност засега не се разкрива, информира CNN Business.

Продажбата включва 24 бутилки Moutai от 1974 г., продавани под марката "Sun Flower", която временно замества основното лого на "Летящата фея" върху износните продукти по време на културната революция на Китай, според Sotheby's.

Тази продуктова линия е създадена през 1969 г., като през 1974 г. производството е било относително ограничено, което прави напитката от тази година "силно търсена."

Тази компания детронира Coca-Cola като най-големия производител на напиткиКак една компания, която продава продуктите си основно в една държава, сега струва повече от някои международни гиганти?

Платената цена обаче изненада дори и експертите.

Според Sotheby's в търга са надавали 14 души, покачвайки цената до 1 млн. паунда. Предварителните очаквания бяха, че тя ще бъде в диапазона 200 000 (277 500 долара) – 450 000 паунда (624 250 долара).

Kweichow Moutai, която е отчасти собственост на държавата и отчасти публична, е китайската компания с най-голяма пазарна капитализация извън технологичния сектор и струва колкото четирите най-големи китайски банки.

Дори и в условията на пандемия компанията отчита успешна година. Акциите й поскъпват с около 70% на борсата в Шанхай през 2020 г. и бележат ръст в цената от близо 4% от началото на годината.

Moutai baijiu - алкохолната напитка, която компанията произвежда, е много силна и е определяна като „огнена вода“ благодарение 53-процентното си съдържание на алкохол. Бутилките в червен и бял цвят от основния й продукт Feitian, или "Летящата фея," са запазена марка на китайските фирмени празненства и бизнес събития.

Известна като любимата напитка на Мао Дзъдун и като "напитката на дипломацията," тя е използвана по време на историческото посещение на бившия американски президент Ричард Никсън в Китай през 1972 г. и отново през 2013 г., когато китайският президент Си Дзинпин се срещна с американския си колега Барак Обама в Калифорния.