Телевизия ABC продаде рекламното време за 84-тата церемония по връчването на наградите Оскар, която ще се проведе на 26 февруари, информира LA Times.

Главният изпълнителен директор на Disney Co., която е собственик на ABC, Боб Айгър е заявил, че рекламните спотове са били продадени преди около седмица или с няколко седмици по-рано от обикновено. Айгър е заявил пред анализатори на Уолстрийт, че "е имало търсене на повече рекламно време, отколкото се позволява по договор", но нарасналият интерес не се е отразил на това колко са готови да платят за рекламното време рекламодателите.

Според Adweek източници от ABC са съобщили, че цената на 30-секунден рекламен спот по време на церемонията е струвал средно 1.7 млн. долара, което е приблизително същата цена като предходната година. Като се има предвид провалът на миналогодишните Оскари, което до голяма степен се дължеше на странния дует водещи, в лицето на Ан Хатауей и Джеймс Франко, от ABC не са били изненадани от цените. Към ноември от ABC бяха определили цена от 1.6-1.7 млн. долара за половин минута рекламно време.

В рекламната индустрия церемонията по раздаването на Оскарите е известна като "Супербоула за жени", въпреки че данните показват, че финалът по американски футбол, известен като Супербоул, привлича и много зрители жени. Рекламните приходи по време на Оскарите обаче не могат да достигнат рекордните 3.5 млн. долара средна цена за 30-секунден рекламен клип по време на тазгодишния Супербоул.

Церемонията по връчването на Оскарите през миналата година е била гледана от 37.6 милиона зрители в САЩ, което трудно може да се сравни с гледания от 111 милиона души Супербоул.

Оскарите обаче също не се справят зле. Според Kantar Media рекламодателите са похарчили над 720 млн. долара по време на церемонията в периода 2000- 2010 г.

Тази година водещ на церемонията отново ще е Били Кристъл, което със сигурност ще повиши рейтинга. Той привлича 43.6 милиона зрители през 2004 г., както и рекордните 57.3 милиона през 1998 г.