Локдаунът и маските за лица скриваха устните на жените по време на пандемията от COVID-19. Ето защо през 2020 г. продажбите на тези продукти бяха доста слаби.

Днес обаче, на фона на масовата ваксинация в редица държави, продажбите бележат сериозни повишения спрямо година по-рано.

Според данни на компанията за маркетингови проучвания IRI, която се позовава на данните от големите търговски вериги, продажбите на червило в САЩ за четирите седмици до 18 април са с 80% по-високи спрямо година по-рано. Те възлизат на 34.2 млн. долара, което все още е под нивата от преди пандемията, когато те надхвърляха 40 млн. долара.

Най-голямата верига за продажби на дребно в света WalMart потвърди за CNN Business, че червилата в момента са една от най-често купуваните стоки сред козметичните продукти.

Припомняме, че през изминалата седмица в САЩ бе обявено, че напълно ваксинираните хора не трябва да носят маски. Това обаче ще е задължително в градския транспорт, училищата, здравни учреждения и др. закрити пространства, изискващи носенето им, посочиха от Центъра за контрол и превенция на заболяванията.

Продажбите на червило са смятани за един от нетрадиционните икономически индикатори. Създаденият от Леонард Лаудер, председател на Estee Lauder, индикатор показва, че жените се ориентират към червило, вместо към по-скъпи неща като дамски чанти и обувки по време на тежки времена.