Броят на продадените дронове в САЩ е нараснал с 224% в периода април 2015 – април 2016 г., показват данни на NPD Group.

Празничният сезон в края на 2015 г. е бил основен двигател за продажбите, които са скочили с 445% в сравнение с предходния празничен период.

Федералните изисквания за регистрация на собствениците на дронова не са успели да навредят на продажбите след като изявлението бе направено през октомври 2015 г. Продажбите на дронове се удвояват на месечна основа през ноември и декември 2015 г.

Мнозина собственици първоначално бяха против регистрацията, защото не желаеха да предоставят личните си данни и да заплащат такса за регистрация от 5 долара. След старта на регистрацията през декември обаче близо половин милион притежатели на дронове са се регистрирали.

Дронове може и да имат репутация на играчки за по-младите, но те не съставляват по-голямата част от купувачите. Общо 90% от купувачите на дронове са на възраст над 31 г, показват отделни данни на Skylogic Research.

Хората също така не купуват дроновете си от големите вериги за търговия на дребно като Target или Best Buy. По-голям брой от дроновете се купуват или директно от производителя или от специализирани дилъри.

Китайският производител DJI държи 50% от пазара на дронове в Северна Америка. Далеч назад се нарежда 3D Robotics и Yuneec с по 7% и 4% от пазара, респективно.