SUV модел на Lamborghini може да звучи като оксиморон на четири колела. Като диетичен сладолед или мека скала – Lamborghini и SUV просто не са едно за друго.

Засега обаче експериментът - в лицето на Lamborghini Urus, се отплаща добре. Глобалните продажби на Lamborghini скачат с 51% през 2018 г., като компанията е доставила 5 750 автомобила.

По-голямата част от този ръст се дължи на новите 1 761 автомобила Urus, доставени на клиенти през втората половина на годината, пише CNBC.

Компанията, която е част от Volkswagen Group, е продала общо 1 595 автомобила в САЩ, която е най-големият й пазар.

Комбинацията можеше да е най-лошото от двата свята — цялата ленивост на едно SUV, комбинирана с необичайните извивки и цената, започваща от 200 000 долара, на разярен бик.

Новият SUV модел на Lamborghini по-популярен от очакванотоПоръчките за Urus валят, въпреки че доставките ще започнат чак през декември

Urus се представя толкова успешно, че председателят и главен изпълнителен директор на Lamborghini Стефано Доменикали казва, че планира да ограничи производството на 8 000 автомобила през 2020 г. (около половината от тях Urus), за да гарантира, че ексклузивността и качеството, с които компанията е известна, няма да пострадат.

Тази седмица Urus записа ново постижение. Моделът бе обявен за кола на годината от изданието The Robb Report, изпреварвайки Ferrari 812 Superfast и Bentley Continental GT.

Нещото, което е още по-изненадващо, е, че около 70% от купувачите на Urus никога преди това не са притежавали Lamborghini. За марка, при която над 90% от купвачите винаги са били мъже, Urus привлича повече жени.

Кайли Дженър и рап звездата Карди Би вече са горди собственици на Urus. А това може да подпомогне продажбите сред жените повече от всяка някаква корпоративна рекламна кампания.