Мартин Сорел, главен изпълнителен директор на WPP, защити огромната си заплата, заявявайки пред CNBC, че успехът на британския гигант в рекламата и PR-а е свързан с това колко пари заработва той.

През миналия месец WPP разкри, че Сорел е получил акции за 63 млн. паунда (90 млн. долара) през 2015 г. Основната му заплата е 1.15 млн. паунда (1.65 млн. долара) като той е получил и допълнително пенсионно осигуряване и други стимули, според годишния доклад на сайта на WPP.

Това означава, че Сорел е заработил около 70 млн. паунда (99 млн. долара) през миналата година. Точната сума ще бъде публикувана в следващия годишен отчет на WPP, кой вероятно ще излезе на 29 април.

Сорел се присъединява към WPP през 1986 г. като директор и става главен изпълнителен директор през същата година. Той заяви в интервю за CNBC, че компанията се е разраснала оттогава и това е отразено и в неговото заплащане.

"През тези 31 години, се разраснахме от 1 млн. паунда (1.43 млн. долара) пазарна капитализация до 21 млрд. паунда (30 млрд. долара)… Няма да се извинявам за успеха на тази компания…в този период от време не съм продал нито една от акциите си," казва Сорел.

"Проблемът е, че имаме успехи. Ако това е лоша новина, нека да е така, но лесно можем да се справим с това като нямаме успехи ," казва още Сорел.

Неговата компания отчита рекордни приходи през 2015 г. като те нарастват с 6.1% на годишна база до 12.2 млрд. паунда (17.4 млрд. долара).

Заплащането на Сорел за 2015 г. е второто най-голямо сред компаниите от борсовия индекс FTSE 100 отчитано някога. Преди него се нарежда бившият шеф на Reckitt Benckiser Барт Бехт, който през 2009 г. получава 92 млн. паунда (131 млн. долара), според FT.