Телевизионни реклами на щатския хранителен гигант Mondelez и германския автопроизводител Volkswagen бяха първите забранени във Великобритания във връзка с новите правила за половите стереотипи.

Новите правила, съгласно които се налага забрана върху реклами с "опасни полови стереотипи" или такива, които има вероятност да причинят "сериозна или повсеместна обида", влязоха в сила през юни, пише BBC.

Първата забранена реклама е на сиренето Philadelphia, в която са показани двама бащи, които забравят бебе в ресторант.

В другата реклама - на VW, са показани приключенски настроени мъже и жена, която стои до детска количка.

Оплаквания

Общо 128 души са се оплакали пред регулаторния орган, следящ за съдържанието на рекламите, относно рекламата на Mondelez на сирене Philadelphia и бащите, които забравят бебе в ресторант, след като са разсеяни от храната.

Според оплакалите се рекламата представя опасен стереотип, който предполага, че мъжете са неспособни да се грижат за деца и са толкова некомпетентни, че биха изложили малките деца на риск.

Междувременно, трима души са се оплакали от рекламата на Volkswagen за модела eGolf.

На нея е показана спяща жена и мъж в палатка на скала, двама мъже астронавти в космически кораб и мъж параспортист състезател по висок скок, преди да се стигне до финалната сцена, в която е показана жена, седяща на на пейка до детска количка.

Според оплакванията рекламата насажда опасни стереотипи по полов признак, като показва, че мъжете се занимават с най-различни приключенски неща, за разлика от жените, които се грижат за децата.

От Mondelez заявиха, че тяхната реклама създава положителен имидж на мъжете, като показва, че играят активна роля в отглеждането на децата в съвременното общество. От компанията обявиха, че са избрали двама бащи, за да избегнат стереотипа, че майките се грижат за децата.

От Volkswagen пък заявиха в своя защита, че тяхната реклама не внушава, че грижите за децата се свързват само с жените и че фактът, че жената в рекламата е спокойна и чете може да бъде интерепретиран като нещо противоположно на стереотипа за изтормозените и стресирани родители в рекламите.