Падащите продажби на реклама се отразяват сериозно на медийните компании в САЩ, но CBS прави удар с излъчването на финала по американски футбол на Националната футболна лига (НФЛ), известен като Супербоул, информира CNNMoney.

Само месеци преди най-голямото спортно събитие в САЩ, CBS е разпрoдала почти 90% от рекламните спотове по време на мача. От компанията се надяват да сключат достатъчно сделки, с които да достигнат 90% продажби преди Деня на благодарността.

CBS все още не успява да надмине цената от 3 млн. долара, които NBC беше определила за всеки 30-секунден спот за финала на предишния сезон.

Засега продажбите на CBS се движат на цени между 2.5 и 3 млн. долара за рекламен спот. До мача обаче остават повече от два месеца и CBS все още разполага с време, за да привлече големите купувачи на реклама.

Телевизиите обикновено продават 62 реклами от по 30 секунди за мача. Това означава, че CBS разполага с около шест непродадени рекламни спота за мача, който ще се проведе на 7 февруари 2010 г..

Anheauser-Busch, Coca-Cola, PepsiCo, няколко филмови студия и няколко автомобилни компании вече са закупили реклами за Супербоул.

За големият мач през миналия сезон NBC достигнала 90% продажби на реклама през януари, или само месец преди излъчването.

По-голяма част от оставащите в момента непродадени спотове са за второто полувреме на мача.