Пазарът на диаманти и диамантени бижута е изключително интересен, тъй като обединява консервативния модел на скъпоценните камъни като суровина и инвестиционен материал и лъскавия свят на бижутерийните марки-икони, сватбите и „червения килим на шоубизнеса“. Точно в тази вълнуваща симбиоза един български предприемач налага своята марка и започва да променя правилата на играта.

Става дума за компанията Taylor & Hart на българина Николай Пирянков, която стартира през 2013 в Лондон и след като получава няколко признания от целеви фондове за финансиране на стартиращ бизнес (сред които и от българския Launchhub), налага името си на местния пазар.

Екипът стига до полуфиналите на конкурса за стартиращи предприятия Pitch to Rich, организиран от милиардера Ричард Брансън, а през пролетта на 2016 г. влиза в престижната класация за топ 50 „компании на бъдещето“ на Real Business заради „креативния „направи си сам“ подход, който предизвиква най-престижните бижутерийни марки“.

Междувременно Николай и колегите му си осигуряват близо половин милион паунда с два успешни рунда на финансиране от платформата Seedrs, а в края на 2016 г. компанията е избрана за финалист в две категории на престижните Startups Awards на Великобритания.

След вълнуваща кампания за бизнесконсултиране в рамките на Tech Stars в Бостън през 2016 г., Пирянков и екипът му решават да ребрандират марката си и да се насочат към безбрежния световен пазар. Екипът се разширява и с българско подразделение, което Пирянков оценява като „ключово“ заради факта, че най-важните хора в маркетингово и в технологично отношение са в сърцето на София.

Благодарение и на българския екип, марката вече е продала над 2000 годежни пръстена, а перспективите стигат до 5 пъти повече продажби в следващите две години.

Тайната на успеха е комбинацията от интересно бижутерийно портфолио и възможността на всеки клиент да изработи пръстен по свой уникален дизайн. За целта от екипа на компанията подготвят модел на 3D принтер, след което завършват уникалния продукт с избраните скъпоценни суровини – от платина до диаманти с доказан произход.

Последното е изключително важно в контекста на трудностите около добива и сертифицирането на скъпоценните камъни. „За нас е изключително важно не само да предложим личен почерк, но и да можем да гарантираме пред нашите клиенти за качеството и стойността на всяка суровина“, казва Николай Пирянков и разкрива, че във всеки пръстен се крие специалният „подпис“ на марката – червен рубин, инкрустиран във вътрешната част на всяко от бижутата.

С оглед на факта, че пазарът на диамантени бижута в глобален мащаб се оценява на над 100 милиарда долара, революционният подход на Пирянков и неговия екип прави огромно впечатление. Дигиталната ера променя бизнеса, а клиентите от новото поколение са исключително взискателни и не искат да губят нищо – най-малко времето си или пък качеството на стоките, които купуват.

Което пък е добре дошло за компания като Taylor & Hart, която държи на обратната връзка и дава на клиентите си това, което те искат да получат.