Роден предприемач "променя правилата" на пазар за 100 млрд долара

15303
Роден предприемач

© Taylor & Hart

Пазарът на диаманти и диамантени бижута е изключително интересен, тъй като обединява консервативния модел на скъпоценните камъни като суровина и инвестиционен материал и лъскавия свят на бижутерийните марки-икони, сватбите и „червения килим на шоубизнеса“. Точно в тази вълнуваща симбиоза един български предприемач налага своята марка и започва да променя правилата на играта.

Става дума за компанията Taylor & Hart на българина Николай Пирянков, която стартира през 2013 в Лондон и след като получава няколко признания от целеви фондове за финансиране на стартиращ бизнес (сред които и от българския Launchhub), налага името си на местния пазар.

Екипът стига до полуфиналите на конкурса за стартиращи предприятия Pitch to Rich, организиран от милиардера Ричард Брансън, а през пролетта на 2016 г. влиза в престижната класация за топ 50 „компании на бъдещето“ на Real Business заради „креативния „направи си сам“ подход, който предизвиква най-престижните бижутерийни марки“.

Междувременно Николай и колегите му си осигуряват близо половин милион паунда с два успешни рунда на финансиране от платформата Seedrs, а в края на 2016 г. компанията е избрана за финалист в две категории на престижните Startups Awards на Великобритания.

След вълнуваща кампания за бизнесконсултиране в рамките на Tech Stars в Бостън през 2016 г., Пирянков и екипът му решават да ребрандират марката си и да се насочат към безбрежния световен пазар. Екипът се разширява и с българско подразделение, което Пирянков оценява като „ключово“ заради факта, че най-важните хора в маркетингово и в технологично отношение са в сърцето на София.

Благодарение и на българския екип, марката вече е продала над 2000 годежни пръстена, а перспективите стигат до 5 пъти повече продажби в следващите две години.

Тайната на успеха е комбинацията от интересно бижутерийно портфолио и възможността на всеки клиент да изработи пръстен по свой уникален дизайн. За целта от екипа на компанията подготвят модел на 3D принтер, след което завършват уникалния продукт с избраните скъпоценни суровини – от платина до диаманти с доказан произход.

Последното е изключително важно в контекста на трудностите около добива и сертифицирането на скъпоценните камъни. „За нас е изключително важно не само да предложим личен почерк, но и да можем да гарантираме пред нашите клиенти за качеството и стойността на всяка суровина“, казва Николай Пирянков и разкрива, че във всеки пръстен се крие специалният „подпис“ на марката – червен рубин, инкрустиран във вътрешната част на всяко от бижутата.

С оглед на факта, че пазарът на диамантени бижута в глобален мащаб се оценява на над 100 милиарда долара, революционният подход на Пирянков и неговия екип прави огромно впечатление. Дигиталната ера променя бизнеса, а клиентите от новото поколение са исключително взискателни и не искат да губят нищо – най-малко времето си или пък качеството на стоките, които купуват.

Което пък е добре дошло за компания като Taylor & Hart, която държи на обратната връзка и дава на клиентите си това, което те искат да получат.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Ba Na Hills - слънчевата земя на чудесата

Кацнал на висок хълм, който гарантира прекрасен природен пейзаж,...