Шефът на нискотарифната авиокомпания Ryanair Майкъл О'Лиъри отправи поредната си провокация, която обаче едва ли ще разсмее пасажерите.

„Защо трябва да има двама пилоти в самолета?", пита се той пред Business Week. „Един стига, а бордовият компютър върши всичко останало.

Ако пилотът получи сърдечна криза, той ще звъни и ще накара някоя стюардеса, предварително инструктирана, как да приземи самолета" .

Поредното смущаващо умотовтрение на О'Лиъри е част от серията му колкото странни, толкова и смешни и технически неизпълними идеи. По - рано той обмисляше места за правостоящи в самолетите, такса за тоалетна и двойна цена за дебелите пасажери.

Всичко това обаче не пречи на компанията му да се развива и да претендира да стане най-голямата нискотарифна авиокомпания в света, нито да бъде смятана за пример по отношение на сигурността на полетите и компетентността на пилотите.

Самата идея за безпилотно управление на самолетите пък се ражда през 80-те, когато Airbus A320 „опразва" кабината, намалявайки пилотите от трима на двама.

За сравнение през 50-те в нея е имало пет души- командир на борда, пилот, механик, навигатор и човек, отговарящ за радиовръзката.