United Airlines беше подложена на остри критики в социалните мрежи, след като две момичета, облечени в клин, получили забрана да се качат на борда, съобщава ВВС.

Инцидентът станал по време на полет от Денвър до Минеаполис в неделя сутрин, разкри активистката Шанън Уотс. United информира, че момичетата пътували със служебни билети на компанията, а това ги задължавало да спазват дрес код.

По-късно авиокомпанията поясни, че всички редовни клиенти, които си плащат билетите, могат да носят клин на борда на самолетите. Служебните билети на United давали право на безплатно пътуване или на сериозна отстъпка от цената.

Според дрес кода за притежатели на служебни билети, те не трябва да носят „прилепнали горнища, панталони и рокли от ликра“. Това е само едно от многобройните правила. Късите поли и джапанките също са забранени в дрес кода за служители.

Активистката Шанън Уотс съобщи в Twitter какво се е случило на петте момичета, когато опитали да се качат на борда на самолета от летището в Денвър. Според нея агент на гейта на United принудил девойките, едната от които на 10 години, да се преоблекат или да сложат рокля върху клина си.

Три от момичетата получили разрешение да летят, след като се съгласили да си облекат рокля върху дрехите, но на останалите две не било позволено да влязат в самолета. Уотс критикува авиокомпанията за действията й и попита: „Откога United следи облеклото на жените?“.

По-късно авиокомпанията публикува комюнике, в което обясни изискванията си за дрес код за пътуващите със служебен билет. „Когато се възползват от тази привилегия, всички служители и притежатели на служебен пропуск се считат за представители на United. И като повечето компании, ние имаме дрес код, който изисква от служителите и притежателите на служебен пропуск да го спазват“, информира авиокомпанията.

Туитите на Уотс бяха споделени от хиляди потребители на сайта за микроблогинг, включително от актрисата и активист Патриша Аркет. Стюардесата и писателка Хедър Пул, която не работи за United, защити политиката на авиокомпанията.

Тя отбеляза в Twitter, че дрес кодът за служители, които пътуват безплатно, е обичайна практика в индустрията и тя се е развила през годините.