Каролин Волеруд иска да забравите кой номер обувки носите. Или поне да забравите номера, който съобщавате в магазините за обувки от години, като 9 по американската номерация или 40 по европейската, например.

Вероятно той така или иначе не е най-точен предвид сложната анатомична структура на нашите крака и различната номерация, която различните марки обувки използват.

“Половината жени редовно си купуват обувки, които не им стават,” казва 25-годишната Волеруд пред Forbes.

Нейната компания Volumental, която е базирана в Стокхолм, има за цел да разреши този проблем. От 2012 г. завършилата Кеймбридж Волеруд работи, заедно с тримата съоснователи на компанията, по създаването на технология, която използва 3D сканиране, с което се гарантира идеално съвпадение.

Хардуерът на Volumental включва платформа, която прилича на високотехноличен кантар. Всичко, което търсещият си обувки трябва да направи, е да стъпи на нея, след което няколко камери правят 3D сканиране на всеки крак.

Софтуерът на компанията, който използва технологии от Intel и Microsoft, взема данните, между които дължина на свода на ходилото, широчина на ходилото и т.н., които в магазина за обувки трудно биха измерили с традиционните инструменти.

След това 3D изображението се показва на таблет, което позволява на продавача в магазина за обувки да направи препоръки за всеки клиенти. Той или тя ще може да каже на купувача кои от наличните в момента обувки ще паснат.

Първото голямо партньорство на Volumental в САЩ с веригата Nordstrom бе обявно в началото на тази седмица.

Компанията вече има такива скенери в Япония, които се използват за разработването на приложение, с което потребителите ще могат да получават препоръки за обувки. Технологията на Volumental се използва и за направата на обувки по поръчка от компании като шведската Falchenberg и германската Scarosso.

Волеруд е набрала близо 5 млн. долара финансиране, като сред подкрепилите дейността й са рискови капиталисти и шведското правителство.

Докато представя своята технология в САЩ, Volumental едновременно разраства и втория си бизнес – сканиране на лица, което може да се използва от оптици и марки за очила. Скенерите на компанията осигуряват точна 3D топография на лицето, с което се цели очилата да пасват идеално.

Оптикът може да направи леки промени въз основа на тези измервания на дължината на слепоочието или извивката на носа и да показва на клиента на таблет очаквания резултат в реално време.

Volumental си партнира с германската компания Mykita, която продава своите диоптрични и слънчеви очила в над 80 страни.