Една от най-натоварените улици на Сан Франциско ще бъде затворена за моторни превозни средства от следващата година.

Пазарната улица в центъра на града ще бъде с отрязан достъп за всички частни превозни средства с цел да се повиши ефективността на системата за обществен транспорт и общата безопасност в района.

Автобусите и такситата ще имат достъп до улицата, докато Lyft, Uber и други платформи за споделено пътуване ще бъдат забранени, съобщава T+L.

Автомобилите все още ще могат да пресичат Market Street на кръстовищата, но шофьорите, които завиват по улицата, ще правят нарушение, съобщава The San Francisco Chronicle.

Затварянето на улицата е единодушно решение на борда на Общинската транспортна агенция, взето тази седмица, когато е одобрен Better Market Street Project.

Инициативата за над 600 милиона долара значително ще намали трафика на автомобили по натоварената отсечка. Проектът също така ще разшири велоалеите и ще ги направи отделни от пешеходните тротоари с пейки, стойки за велосипеди и саксии за цветя, според CityLab.

По Market Street преминават 500 000 пешеходци и 650 колоездачи "всеки час по време на пиковите пътувания", отбелязва The San Francisco Chronicle, като "неговите кръстовища са известни с големия брой катастрофи".

Миналата година има 123 катастрофи на Market Street и по-голямата част от тях включват хора, които се разхождат или карат колело, посочват от общинската управа.

Сан Франциско следва основна градска тенденция за намаляване на автомобилния достъп до оживените улици в центъра на града.

По-рано този месец Ню Йорк забрани колите от 14-а улица, като даде достъп до нея само на автобуси, камиони и спешни автомобили. Това даде незабавен ефект за ускоряване на автобусните маршрути, съобщава The New York Times.

Френската стобица Париж също не позволява на колите да влизат в центъра на града една неделя всеки месец, докато автомобилите в Лондон трябва да плащат огромна такса, ако искат да имат достъп до центъра му.