Седем признака, че не ставате за предприемач

5418
Седем признака, че не ставате за предприемач

Винаги сте си мечтали да започнете собствен бизнес? Чели сте книги за това, слушали сте за опасностите и предизвикателствата и сте си нахвърляли някои списъци с неща за правене. Подготвени сте.

Чувствате се сигурни, че да имате собствен бизнес е точното нещо за вас.

Не бързайте толкова.

Ако някое от следните неща важи за вас, помислете отново преди да се гмурнете в света на предприемачеството, съветват от Business Insider.

1. Работният ви ден трябва да включва известен период от лично време. Когато все още сте далеч от приходите и печалбите на вашата компания, последното нещо, за което ще имате време, е да се занимавате със себе си. Същото важи за това да поразгледате какво става с приятелите ви във Facebook, да пуснете в Twitter любимите си надъхващи цитати, или пък да давате мнения по форумите.

Можете да забравите за "личното" време, когато имате своя компания, защото никога няма да имате достатъчно време, за да се занимавате с наистина важните неща.

Така че започнете от сега. Откажете се от игрите, кажете довиждане на приятелите си във Facebook (поне на тези, които някой ден няма да ви бъдат клиенти) и се концентрирайте върху своите мисли, а не върху мислите на любимите си блогъри. Започнете да прекарвате цялото си "свободно" време в мислене за това как ще правите пари.

Ако това е прекалено голяма жертва за вас, останете си такъв какъвто сте.

2. Отделяте време да персонализирате офиса си. Мечтали сте за по-голям офис. Гордеете се с по-големия си офис. Заслужили сте този по-голям офис. Единственото важно нещо е той да отговаря на вашия характер и на вашата лична марка.

Да кажем, че планирате да отворите ресторант; тъй като клиентите никога няма да виждат вашия офис, единственото важно нещо е той да отговаря на "евтин." Средствата на една новосформирана компания никога не трябва да бъдат харчени за нещо, което няма да има допир с клиента.

Освен това ще бъдете прекалено заети да се занимавате с клиенти, за да се притеснявате дали офисът ви отговаря на вашата лична марка.

3. Не изхвърляте собствения си боклук, дори когато така или иначе излизате навън. "Някой" се грижи за домакинството, казвате? Някои ви мести мебелите, поправя ви принтера и оправя проблемите с мрежата ви? Вашата задача е да се концентрирате върху по-важни задачи?

Може и да е така...но вече не е. Предприемачите, особено в началото, вече не носят само по една диня, а всяка диня.

Освен това в една новооснована компания ефективността е всичко: нито едно движение не трябва да бъде пропилявано, нито едно пестене на време не е прекалено малко и нито един разход не е прекалено незначителен, за да бъде пренебрегван.

Ако да правите нещата, които трябва да се направят (независимо колко черен и неквалифициран труд е това), не е нещо, което ви идва отвътре, не тръгвайте да правите бизнес.

4. Усещате, че може да сте доста по-продуктивен, а просто имахте този нов...

Замислете за последната си покупка на лаптоп, смартфон, таблет или софтуер. Дали тя наистина ви е направила работата ви по ефективна? Можете ли да определите ползите от нея?

Или просто е забавно да я имате?

Вероятно няма да чуете някой предприемач да каже: "Наистина имахме проблеми с печалбите, докато не си купих новия iPad. Тогава приходите ни направо скочиха!"

В една новооснована компания ще сте късметлия да имате "задължителните" неща. Дори и ако разполагате със средства, парите похарчени за неща, "които е хубаво да имате", са винаги прахосани пари.

5. Все още ви е яд, че парите за вашия отдел са били намалени в последния бюджет на фирмата. Освен ако богатият ви чичо не финансира новото ви бизнес начинание, вие няма да разполагате с "бюджет." Парите, които харчите, няма да идват от огромен корпоративен пул. Те ще идват от вашия джоб.

Ако мразите да се мъчите с ограничени средства, няма да ви хареса и да управлявате собствен бизнес, когато осъзнаете, че трябва да се справяте без чужда помощ.

6. Обсъждате въпросите около баланса работа-живот със страст и интелект. Концепцията за баланса между работата и личния живот е изкуствена идея. Няма линия между "работа" и "живот", но да се престорим, че такава съществува.

Ако мислите много за конфликта между работата и живота и усещате, че работата печели битката, изчакайте само докато започнете бизнес.

"Работата" ще изяде "личния живот" за закуска.

7. Някога със сигурност сте казвали "Платил съм си дължимото." Когато имате собствен бизнес си плащате дължимото всеки ден. (Същото важи и ако работите за някой друг, защото единственото истинско измерение на вашата стойност е реалният принос, който имате на ежедневна база.)

На клиентите не им пука за вашия огромен опит или за годините на здрава работа... освен ако плодовете на този труд не са в тяхна полза. Вие си плащате дължимото, когато клиентите ви плащат на вас.

Като собственик на компания, днес вие печелите правото да имате бизнес утре. Това е единственото нещо, което "дължите."

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Бичето
# 0
10:04 | 19 April 2012
Много ми хареса статията дано повече български новобогаташи да я прочетат че повечето за нищо ( не само за бизнесмени ) не стават тук пише защо !
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg